Met zijn 4 vestigingen die ideaal gelegen zijn in een gebied dat het grootste deel van Brussel, Vlaams-Brabant en Waals-Brabant bestrijkt, verzekert ACB zijn positie als grootste Volvo-dealer in België.
Met een team van 90 medewerkers verspreid over de verschillende vestigingen, verkoopt de ACB-groep in België jaarlijks ongeveer 2.800 nieuwe voertuigen, wat neerkomt op 1 op 8 Volvo’s, maar ook 400 tweedehandsvoertuigen. Zijn werkplaats voor service na verkoop telt ongeveer 25.000 aanmeldingen per jaar.
Deze nieuwe overname kan men plaatsen in het kader van de geografische versterking van de distributienetwerken. Om hun voortbestaan te garanderen, moeten de dealers in hun regio een kritische omvang bereiken die hen in staat stelt de evolutie van de commerciële strategieën en het beleid van de fabrikanten, en de instabiliteit van de economische context, het hoofd te bieden. De socio-economische omgeving van Vilvoorde is uiteraard dezelfde als die van Zaventem, waardoor deze samenvoeging haar volle betekenis krijgt.
Deze nieuwe overname van de concessiehouder Lacom Vilvoorde past perfect in de huidige trend van hergroepering en consolidatie van distributienetwerken. Om hun duurzaamheid te waarborgen moeten distributieorganisaties immers een kritische omvang bereiken die hen in staat stelt het hoofd te bieden aan de instabiliteit van de economische context en de evolutie van de strategieën en het commerciële beleid van de fabrikanten.
Met het oog op de nieuwe vorm van zijn Group en om de vele uitdagingen van morgen aan te gaan, heeft Hadelin d’Hoop, CEO en hoofdaandeelhouder, besloten zijn managementstructuur aan te passen en te versterken. Zijn bestuur bestaat nu uit een CFO (Erik Bruynseels), een COO (Dimitri Gose) en, in de nabije toekomst, een HRD.
Voor het optimale beheer en de ontwikkeling van de Volvo-activiteiten op de vier locaties zet ACB een structuur op die een vlotte uitvoering van de strategie, activiteiten en processen mogelijk maakt en de communicatiestroom vergemakkelijkt.
Dimitri Gose wordt bijgestaan door Kurt Winnepenninckx (Sales Director), Vincent Demey (Aftersales Director) en Serafijn Embrechts (SELECT & Remarketing Manager). Er loopt ook een zoektocht naar een Marcom & Events Manager.
Om de operationele werking van elke activiteit ter plaatse en de klantenervaring te garanderen, beschikt elke vestiging voortaan over een complementair duo van een Sales Supervisor en een Aftersales Supervisor.
Mobiliteitsaanbieder in Brussel en Brabant
De wil en vastberadenheid van Hadelin d’Hoop en zijn team is om de waarde van de ACB Groep te verhogen door een belangrijke leverancier en speler te worden op het gebied van mobiliteit in Brussel en Brabant.
De prioriteiten op korte tot middellange termijn zijn :
- De optimalisering van het marktaandeel van Volvo in de segmenten fleet, diplomatieke verkoop, speciale verkoop en de particuliere markt
- De voorkeursleverancier van tweedehands Volvo’s zijn
- De klanttevredenheid en -loyaliteit verhogen
- De vaardigheden en de ontwikkeling van het personeel ontwikkelen
Dankzij het partnerschap met Volvo Car Belux kan ACB alle op de markt beschikbare mobiliteitsproducten en -diensten aanbieden tegen de beste voorwaarden.
Maar ook mogen we de carrosseriedienst in Overijse (ACB WO) en het aanbod Soft Mobility onder het label AC Bikes, via twee distributiepunten in Oudergem en Overijse, niet vergeten. Deze laatste bieden een reeks algemene en topmerken (Stromer, Cannondale, Willier, Butchers & Bicycles, Velodeville, Venilu, enz.). Deze activiteiten worden beheerd door Mitch Van der Perre.