Citroën heeft op korte tijd heel zijn gamma herzien. De Berlingo en SpaceTourer zijn lichtjes geëvolueerd. De betaalbare C3 is op de markt gekomen en onlangs is ook de Aircross-variant aan zijn carrière begonnen. Aan het eind van het jaar gaat ook de gezins-SUV C5 Aircross een compleet nieuw tijdperk in. En dan zijn er tussen de C3 en C5 nog de C4’s: de hier geteste vijfdeursversie, maar ook de C4X, die langer is (+23 cm), en een grotere bagageruimte heeft (510 liter tegenover 380 liter), maar minder praktisch is omdat hij geen achterklep heeft. De C4X is immers een vierdeurs…
“Color clips”
Ook deze modellen hebben een facelift gekregen om qua styling bij te blijven bij de rest van het gamma. Zo werden de voorste en achterste lichtblokken volledig hertekend, maakt het nieuwe Citroën-logo zijn opwachting en is de merknaam nu voluit geschreven op de achterkant. Voor de voorpartij, maar ook voor onder aan de deuren zijn er ‘color clips’ verkrijgbaar. Deze kleine gekleurde strips, die klanten naar believen kunnen verwisselen, voegen een vleugje personalisatie toe. De intentie is goed, maar deze personalisatiemogelijkheid is subtiel, zo niet bijna onmerkbaar. Maar het is niet alleen op het vlak van dat het C4-gamma evolueert.