Origineel is dat het infotainmentsysteem een karaokefunctie heeft – iets voor de liefhebbers. Aangezien we de auto tijdens onze testrit moesten delen met een collega, hebben we dat echter maar niet uitgetest… Al kan deze functie misschien wel van pas komen om de tijd te doden wanneer je onderweg noodgedwongen aan een snellader moet wachten. Het DC-laadvermogen van de Atto 2 met zijn batterij van 45,1 kWh is namelijk beperkt tot 65 kW, waardoor laden van 10 tot 80% in het beste geval 37 minuten in beslag neemt. Ook het WLTP-rijbereik is met 312 km niet indrukwekkend, en enigszins teleurstellend voor een constructeur die zich met zijn befaamde blade-batterij profileert als een specialist ter zake. Op wisselstroom bedraagt de laadtijd dankzij de boordlader van 11 kW zo’n 5,5 uur.
In het laatste kwartaal van 2025 volgt nog wel een versie met een krachtigere motor en een grotere batterij. Die heet Comfort en kan prat gaan op een toch wel wat… comfortabeler rijbereik van 420 km, terwijl laden van 10 tot 80% slechts 25 minuten in beslag zou nemen. Hoeveel de batterijcapaciteit en het motorvermogen van die versie bedragen, vertelt BYD er nog niet bij, maar we zouden durven gokken dat het gaat om de 60,4-kWh accu met een snellaadvermogen van 88 kW en de motor van 204 pk uit de Dolphin – waarmee de Atto 2 trouwens zijn e-Platform 3.0 deelt. Wait and see… Die Comfort zou dan wel een flinke 4.500 euro excl. btw meer gaan kosten dan de Boost.