Grosso modo constateert SD Worx bij de werkgevers die het federaal mobiliteitsbudget aanbieden een verdubbeling op twee jaar tijd. De Vlaamse werkgevers zijn in de meerderheid (58%), maar als je rekening houdt met het aantal werkgevers per regio, dan omarmen de Brusselse werkgevers het snelst het mobiliteitsbudget: meer dan één op twintig Brusselse werkgevers (5%) heeft het ondertussen ingevoerd.
|
2024 |
2023 |
2022 |
Brusselse werkgevers |
5,2% |
3,5% |
2,6% |
Vlaamse werkgevers |
1,6% |
1,0% |
0,7% |
Waalse werkgevers |
1,2% |
0,8% |
0,5% |
- 5% van de Brusselse werkgevers in 2024, terwijl dit twee jaar geleden (in 2022) de helft was (2,6%).
- 1,6% van de Vlaamse werkgevers (vorig jaar 1,0% en in 2022 0,7%). Vlaams-Brabant ligt hier aan kop (met 3,8%; vorig jaar 2,6%). Werkgevers in West-Vlaanderen en Limburg vinden het minst hun weg naar het MOB (met resp. 0,9% en 1%). Werkgevers in Oost-Vlaanderen en Antwerpen zitten er tussen in, met resp. 1,5% en 1,2% van de werkgevers in die regio.
- 1,2% van de Waalse werkgevers (tov 0,8% in 2023 en 0,5% in 2022); Waals-Brabant ligt aan kop met 3,5% (2,4% vorig jaar).
SD Worx stelt op provinciaal niveau vast dat -naast Brusselse werkgevers- ook werkgevers aan de rand van Brussel, zoals Vlaams-Brabant en Waals-Brabant op kop liggen, met respectievelijk 3,8% en 3,5%.