Voor de 100e feest én comebackeditie van het Autosalon heeft FEBIAC – de Belgische en Luxemburgse automobiel- en tweewielersfederatie – de dimensie “consumenteninformatie” van haar autosalon sterk ontwikkeld en een ontmoetingsplaats ingericht voor alle bezoekers die op zoek zijn naar informatie, in een nieuw concept de “Forum Dome” (in Hal 9).
Tijdens de 9 dagen van het autosalon worden meer dan 100 informatiesessies georganiseerd. Dagelijks zullen drie wederkerende onderwerpen worden gepresenteerd:
- Welke motorisatie moet ik kiezen?
- Hoe laad ik mijn voertuig op?
- Wat is de beste keuze op fiscaal gebied?
De exposanten van het autosalon presenteren ook hun visie, strategie, technologieën en duurzame ontwikkelingsprojecten. Internationale experts zullen dagelijks hun visie toelichten op het vlootbeheer van de toekomst. Vertegenwoordigers van ACEA – de Europese vereniging van autofabrikanten -, fabrikanten en politici zullen de uitdagingen voor de sector bespreken. Ten slotte zullen verschillende conferenties jongeren kennis laten maken met de mogelijkheden die de automobielsector biedt op het gebied van innovatie, technologie, verschillende beroepen en ontwikkelingsmogelijkheden.
“FEBIAC geeft hiermee duidelijk het signaal dat het autosalon van de toekomst ook het trefpunt is van informatie, visies en strategieën. We zijn natuurlijk de grootste showroom van het land maar de juiste informatie verschaffen aan de consumenten is zéér belangrijk in een steeds meer gedigitaliseerd oriëntatieproces” Voegt Guido Savi, Directeur Membership Services van FEBIAC eraan toe.