Gepubliceerd op 20 January 2025 om 16h57
Door Damien Malvetti

307.363 bezoekers voor het Autosalon van Brussel 2025

Het Salon van Brussel sloot afgelopen zondag na 9 dagen zijn deuren en de resultaten waren vrij positief: 307.363 bezoekers stroomden door de gangpaden van de Heizel om de nieuwigheden en topmodellen te ontdekken die in 2025 op de markt zullen komen, maar ook een aantal exclusieve voertuigen.

"De referentie"

Dankzij het enthousiasme van het publiek “is het Autosalon opnieuw dé referentie geworden in de autosector”, stelt organisator Febiac verheugd vast.

Met een recordaantal deelnemende merken, ongekende internationale media-aandacht en een groot aantal buitenlandse bezoekers bevestigde het Autosalon zijn status als de ultieme ervaring in de automobielsector en het grootste auto-event van Europa. Een hoogtepunt voor zowel autoliefhebbers als professionals, met voor elk wat wils!

Het moet gezegd dat er genoeg te ontdekken viel, want de 56.000 m2 expositieruimte bevatte een aantal wereldprimeurs en Europese en Belgische premières.

In deze video kunt u de wereldpremières trouwens (her)ontdekken:

 

"Het beste salon van de voorbije 5 jaar"

Naast het publiek benadrukten ook de media het belang en de aantrekkingskracht van het salon. Het Franse programma AutoMoto (TF1) vond bijvoorbeeld dat “het Salon van Brussel de interessantste, meest eclectische en meest sprankelende editie van de afgelopen vijf jaar was”.

Naast de nieuwigheden vond er dan ook tevens de verkiezing Auto van het Jaar plaats, die gewonnen werd door de Renault R5 en de Alpine A290.  Een evenement dat voortaan systematisch plaats zou moeten vinden in Brussel in plaats van in Genève. Maar eerst moet Febiac bevestigen dat de Brussels Motor Show terugkeert in 2026. Hoewel er nog niets officieel is, heeft de federatie in ieder geval aangekondigd dat ze “uitkijkt naar de volgende editie”.

Damien Malvetti

Damien Malvetti, redacteur van dit artikel

Damien Malvetti is opgeleid als journalist en gepassioneerd door wagens, technologie en mobiliteit. Hij is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van link2fleet en beschikt over een uitgebreide kennis van de fleet-sector en elektrische mobiliteit.
Dit artikel gaat over: News

Gelijkaardige artikels