Gepubliceerd op 12 August 2020 om 11h03
Door Marc Demoulin

Hyundai lanceert “IONIQ”, een nieuwe merknaam voor elektrische auto’s

Hyundai Motor Company kondigt de lancering aan van een nieuwe IONIQ-merknaam, specifiek gewijd aan elektrische auto’s op batterijen. De Zuid-Koreaanse constructeur opent daarmee een nieuw hoofdstuk in zijn verhaal als leider in elektrische mobiliteit.

||
|| © ||

Hyundai Motor wil onder de IONIQ-merknaam maar liefst drie nieuwe elektrische modellen lanceren in de komende vier jaar. Daarna volgen nog meer vernieuwende elektrische auto’s onder de IONIQ-vlag. Het opstarten van een specifiek merk voor elektrische auto’s beantwoordt volgens Hyundai aan een snel stijgende marktvraag en kadert in de strategie van Hyundai om de absolute leider te worden in de wereldwijde EV-markt. Om zijn beloften waar te maken, gaat Hyundai onder de naam IONIQ zijn huidige EV-capaciteiten (snel laden, ruime interieurs, moderne batterijen…) combineren met toekomstige innovaties op vlak van design, technologie en diensten.

Hergeboorte van IONIQ

Hyundai gebruikte de naam IONIQ, een fusie van “ion” en “unique”, al eerder bij de aankondiging van Project IONIQ, een onderzoek op lange termijn naar milieuvriendelijke mobiliteit. Daarop gebaseerd kwam ook in 2016 de bekende Hyundai Ioniq op de markt, ’s werelds eerste auto die met drie verschillende geëlektrificeerde aandrijvingen op de markt kwam (hybrid, plug-in hybrid én elektrisch). Vanaf vandaag staat de merknaam IONIQ dus opnieuw voor Hyundai’s nooit aflatende engagement voor een duurzame, vernieuwende mobiliteit.

  • Hyundai lanceert een specifieke merknaam voor EV’s: IONIQ
  • Drie IONIQ EV-modellen over de komende vier jaar, te beginnen in 2021 met de IONIQ 5, een elektrische CUV gebaseerd op de ‘45’ concept car
Marc Demoulin

Marc Demoulin, redacteur van dit artikel

Dit artikel gaat over: Invoerders & Constructeurs , Voertuigen

Gelijkaardige artikels