Als het van de politiek én van de autoconstructeurs afhangt, dan is de trend richting elektrisch rijden niet meer te stoppen. Onlangs verscheen in de media nog dat vanaf 2026 alle bedrijfswagens elektrische wagens moeten zijn.
De technologische vooruitgang zal bepalen of dat kan
In zijn meer dan 30-jarig bestaan heeft CIACfleet zich altijd geprofileerd als een onderneming die dicht bij haar klanten staat en hen begeleidt in de nieuwste evoluties. “Zuinig en groen rijden is een prioriteit binnen onze fleetaanpak”, heet het bij CIACfleet. “We geloven al een hele tijd in de evolutie naar elektrische en hybride wagens en ondersteunen daarom al enkele jaren in deze evolutie. Onlangs is deze mobiliteitsoefening afgerond met een grote bestelling van For Farmers Belgium, die enkel nog elektrische en hybride wagens wil.
Duurzaamheid zit in het DNA van For Farmers. Met de Going Circular-aanpak wil het bedrijf bijdragen aan een productieketen van voer tot voedsel zonder verspilling en vervuiling. De vergroening van het wagenpark past daar perfect in. Ook de bestuurders die ondertussen de omschakeling gedaan hebben, zijn tevreden. Het rijcomfort is er zeker, de reikwijdte is wel nog een aanpassing. Als brijvoerspecialisten zijn ze vaak op de baan en moeten ze vooraf goed plannen waar ze de wagen indien nodig kunnen opladen. Momenteel zijn er nog te weinig snel-laders, maar desalniettemin zijn ze heel tevreden om me vanaf nu milieuvriendelijk te kunnen voortbewegen.”
Elektrische wagen hebben vandaag een steeds grotere reikwijdte (400 km behoort al tot de mogelijkheden) en zijn, niet onbelangrijk voor bedrijven, fiscaal aantrekkelijk.