Gepubliceerd op 15 January 2021 om 14h38
Door Damien Malvetti

Fleetnieuws VMS 2021 – De Renault Megane Grandtour langs binnen (fiscaliteit) en langs buiten (rijverslag)

Renault is met de Mégane helemaal mee met de heersende trends. Dankzij een degelijke uitrusting, een prima kwaliteit, een interieur dat rond de bestuurder ontworpen lijkt, een veelzijdig motorpalet en een aantrekkelijke basisprijs weet de vierde generatie zeker te overtuigen.

|
| © |

Langs buiten (rijverslag)

De huidige Mégane dateert uit 2016 en kreeg in 2020 een eerste update, die een uiterlijke opfrisbeurt, een geactualiseerde uitrusting en een aangepast motorenaanbod opleverde. Met zijn lengte van 4,36 meter en zijn breedte van 1,81 meter staat de Mégane stevig op zijn poten. Die indruk wordt nog benadrukt door het design, dat de stijl van de Clio overneemt. Gezien de buitenafmetingen is de binnenruimte behoorlijk, zonder meer. Ietwat hinderlijk zijn de relatief smalle deuropeningen achteraan, die in- en uitstappen er niet eenvoudiger op maken. Het koffervolume bedraagt 384 liter, maar de hoge laaddrempel bemoeilijkt in- en uitladen.

Sommige versies zijn leverbaar met een meesturende achteras (4Control). Maar ook zonder die kunstgreep is het rijgedrag van de Mégane uitstekend: voldoende levendig, maar immer voorspelbaar. Alleen geeft het stuur wat te weinig feedback in de gewone versies. Voor dieselrijders is de keuze beperkt tot de 1.5 Blue dCi met 115 pk, aan benzinezijde bestaat het gamma uit de 1.3 TCe met 120, 140 of 160 pk. Bovenaan in het gamma zorgt de R.S. voor stevig vuurwerk met zijn 1.8-turbo die 300 pk ontwikkelt en ook als radicale Trophy bestaat. Een fiscaal aantrekkelijke plug-inhybride volgt binnenkort.

 

Langs binnen (fiscaliteit)

Ontdek de fiscaliteit van dit model via de berekeningsmodule van OTOTO.

Volg gewoon deze link. Daar geeft u het gewest en de postcode in waar uw voertuig wordt ingeschreven om een volledige fiscale fiche te bekomen.

Fotogalerij

Damien Malvetti

Damien Malvetti, redacteur van dit artikel

Damien Malvetti is opgeleid als journalist en gepassioneerd door wagens, technologie en mobiliteit. Hij is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van link2fleet en beschikt over een uitgebreide kennis van de fleet-sector en elektrische mobiliteit.
Dit artikel gaat over: Geen onderdeel van een categorie

Gelijkaardige artikels