Langs buiten (rijverslag)
Met wat vertraging maakt de ‘elektrische Mustang’ begin 2021 dan toch zijn entree in West-Europa. Buiten wat stijlelementen heeft de Mustang Mach-E echter niet veel te maken met de gelijknamige pony car: het gaat om een stevig uit de kluiten gewassen coupé-SUV van 4,71 meter lang. Het interieur biedt ruim plaats aan vier inzittenden (voor drie is de achterbank aan de smalle kant), maar de koffer heeft slechts een matige inhoud van 402 liter. Laadkabels kun je gelukkig kwijt in de neus, in een uitwasbaar vak van 100 liter. Voorin valt vooral het grote, verticale aanraakscherm op, dat het hypergeconnecteerde Sync4-multimediasysteem huisvest en geschikt is voor over-the-air updates.
Ford biedt drie vermogensversies aan (van 258, 285 en 338 pk) in combinatie met twee batterijpakketten (76 en 99 kWh). Het rijbereik bedraagt minstens 420 kilometer, maar kan oplopen tot 600 kilometer (voor de basismotor met de grote batterij). Liefhebbers van sensaties worden evenmin vergeten: Ford plant ook een GT-versie, die dankzij een vermogen van 465 pk in minder dan 4 seconden naar 100 km/u kan spurten. De interne omvormer heeft een capaciteit van 11 kW – een driefasenlaadpunt lijkt gezien de omvang van de batterij dan ook een must om de laadtijden nog enigszins beperkt te houden. Aan een gelijkstroomsnellader kan de batterij vermogens tot 150 kW aan.
Langs binnen (fiscaliteit)
Ontdek de fiscaliteit van dit model via de berekeningsmodule van OTOTO.
Volg gewoon deze link. Daar geeft u het gewest en de postcode in waar uw voertuig wordt ingeschreven om een volledige fiscale fiche te bekomen.