Langs buiten (rijverslag)
De GLC stamt uit 2015 en onderging in de lente van 2019 een midlifefacelift. Mercedes biedt ook een Coupé-afgeleide aan, met een aflopende en lagere daklijn. Binnen in beide varianten heerst een aangename sfeer, ook al hebben deze modellen nog geen recht op de Widescreen Cockpit uit andere Mercedessen. De mooie en kwaliteitsvolle materialen en de aantrekkelijke binnenruimte maken echter veel goed. Achterin pakt de GLC uit met veel beenruimte en ook de koffer is erg ruim. Zelfs in de Coupé-versie, al kost zijn rankere achterpartij hem enkele tientallen liters laadvolume.
Alle GLC’s zijn leverbaar met een pneumatische ophanging, waarmee de auto letterlijk op luchtkussens rijdt. Daarnaast vertoont de GLC een efficiënt en veilig weggedrag, en ook op onverharde paden trekt hij zich prima uit de slag, of toch met het optionele Offroad-techniekpakket. De GLC is leverbaar met een brede waaier aan benzinemotoren (197 tot 510 pk) en diesels (163 tot 330 pk). Beide koetswerkvarianten zijn ook leverbaar als plug-inhybride 300 e en 300 de, die zuiver elektrisch ongeveer 40 kilometer kunnen afleggen (volgens de WLTP-cijfers). Opgelet echter, want enkel de 300 de is fiscaal voordelig voor professionals, en dan nog enkel zolang je het qua velgmaat redelijk houdt.
Langs binnen (fiscaliteit)
Ontdek de fiscaliteit van dit model via de berekeningsmodule van OTOTO.
Volg gewoon deze link. Daar geeft u het gewest en de postcode in waar uw voertuig wordt ingeschreven om een volledige fiscale fiche te bekomen.