Gepubliceerd op 17 January 2021 om 08h20
Door Damien Malvetti

Fleetnieuws VMS 2021 – De Audi A6 langs binnen (fiscaliteit) en langs buiten (rijverslag)

De A6 zet zwaar in op technologie en connectiviteit, al zijn de meeste van die dingen wel optioneel. In ieder geval is dit een dijk van een kilometervreter, die snelwegtrajecten in alle sereniteit en rust verteert. Maar met de juiste opties aangevinkt rijdt de A6 tegelijkertijd ook dynamischer dan ooit. Zolang je maar bereid bent te betalen…

|
| © |

Langs buiten (rijverslag)

De vijfde generatie van de A6 maakte in 2018 haar opwachting. Traditiegetrouw sluit deze grote Audi uiterlijk weer heel sterk aan bij zijn voorganger, maar binnenin speelde zich een echte revolutie af. Bijna alle functies laten zich via de twee aanraakschermen bedienen. Op het centrale scherm van 8,8 tot 10,1 duim kun je terecht voor het navigatie- en multimediasysteem; daaronder staat een unit van 8,6 duim waarmee de klimaatregeling wordt gestuurd en waarop je kunt ‘schrijven’ met je vinger. De klassieke tellers kunnen worden vervangen door de Virtual Cockpit.

Onder het koetswerk schuilt het MLB Evo-platform. Optioneel kun je kiezen tussen een gestuurde ophanging of luchtvering, of voor de vierwielsturing, die de levendigheid van de V6-versies vergroot. Alle motoren zijn voorzien van mildhybride ondersteuning. Naast twee benzines (van 245 en 340 pk) telt het gamma vooral diesels (met een vermogen van 163 tot 359 pk), maar ook twee stekkerhybrides, die fiscaal voordelig zijn in een bedrijfscontext: de 50 en 55 TFSI e. Beide combineren een tweeliter-turbo met een elektromotor. De eerste heeft in totaal 299 pk, de andere 367 pk. Hun batterij maakt een elektrisch rijbereik van 50 kilometer mogelijk, maar doet wel het laadvolume slinken tot een magere 360 liter.

Langs binnen (fiscaliteit)

Ontdek de fiscaliteit van dit model via de berekeningsmodule van OTOTO.

Volg gewoon deze link. Daar geeft u het gewest en de postcode in waar uw voertuig wordt ingeschreven om een volledige fiscale fiche te bekomen.

Fotogalerij

Damien Malvetti

Damien Malvetti, redacteur van dit artikel

Damien Malvetti is opgeleid als journalist en gepassioneerd door wagens, technologie en mobiliteit. Hij is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van link2fleet en beschikt over een uitgebreide kennis van de fleet-sector en elektrische mobiliteit.
Dit artikel gaat over: Geen onderdeel van een categorie

Gelijkaardige artikels