Langs buiten (rijverslag)
De tweede generatie van de 508 kwam op de markt in 2018 en koos voor een coupéachtig koetswerk. De dynamischer daklijn knipt achterin wel wat hoofdruimte weg, maar dankzij de knappe i-Cockpit ontstaat voorin een groot ruimtegevoel en een gezellige sfeer. Alles is digitaal, zowel de tellers als het multimediasysteem met aanraakscherm, waardoor de moderne look ook binnenin wordt doorgetrokken. De koffer is 487 liter groot, een volume dat je tot 1.537 liter kunt uitbreiden door de achterbank neer te klappen. De afwerking van interieur en koffer is behoorlijk, al is er hier en daar nog progressiemarge.
Aan dieselzijde is enkel de 1.5 BlueHDi van 130 pk nog leverbaar. Bij de benzines zien we naast de 1.2 PureTech-driecilinder van 130 pk nog de 1.6-viercilinder van 180 pk. Die laatste vormt ook de basis voor de Hybrid, een plug-inversie die in totaal 225 pk op de voorwielen loslaat en op papier 54 kilometer ver komt op zijn batterij. Van die stekkerhybride bestaat ook een snelle Peugeot Sport Engineered-versie met vierwielaandrijving en 360 pk. Beide plug-ins zijn fiscaal voordelig voor professionals. Onderweg valt de 508 op door zijn goede compromis tussen snedigheid en rijcomfort, een vaststelling die zowel geldt voor de passieve standaardophanging als voor de gestuurde schokdempers.
Langs binnen (fiscaliteit)
Ontdek de fiscaliteit van dit model via de berekeningsmodule van OTOTO.
Volg gewoon deze link. Daar geeft u het gewest en de postcode in waar uw voertuig wordt ingeschreven om een volledige fiscale fiche te bekomen.