Langs buiten (rijverslag)
Onder zijn kaarsrechte vormen deelt de Renegade zijn platform met de Fiat 500X. Het interieur ziet er al net zo origineel uit als de buitenkant en is vrij goed afgewerkt. Optioneel is een panoramisch dak verkrijgbaar. Achterin hoef je geen uitzonderlijke moduleerbaarheid te verwachten, maar de achterbank (die wel nogal vlak is) biedt voldoende ruimte om twee volwassenen comfortabel te laten plaatsnemen. De kofferinhoud is daarentegen beperkt tot een povere 350 liter. De instapversies van de Renegade zijn voorwieltrekkers, maar Jeep zou Jeep niet zijn als er ook geen 4×4-versies in de prijslijst stonden. De kleine Jeep is overigens niet alleen in zijn element op onverharde paden, maar ligt ook stevig op de weg.
Achter het typische radiatorrooster liggen alleen maar drukgevoede motoren. Naast de twee benzines (1.0-driecilinder van 115 pk en 1.3-viercilinder van 150 pk) en het duo zelfontbranders (1.6 van 115 pk en 2.0 van 170 pk) zijn er ook nog twee plug-inhybrides: de 4xe’s, met 190 en 240 pk. Allebei koppelen ze de 1.3-turbo aan twee elektromotoren: de eerste ligt voorin en dient als generator, terwijl de hoofdmotor op de achteras ligt en de achterwielen in beweging zet. Met een volle batterij kom je officieel 44 kilometer ver en beide versies zijn voor professionals bijna 100 procent fiscaal aftrekbaar.
Langs binnen (fiscaliteit)
Ontdek de fiscaliteit van dit model via de berekeningsmodule van OTOTO.
Volg gewoon deze link. Daar geeft u het gewest en de postcode in waar uw voertuig wordt ingeschreven om een volledige fiscale fiche te bekomen.