Gepubliceerd op 17 January 2021 om 08h49
Door Damien Malvetti

Fleetnieuws VMS 2021 – De Jeep Renegade langs binnen (fiscaliteit) en langs buiten (rijverslag)

De Renegade verzoent op meer dan overtuigende wijze de traditionele Jeep-look en -offroadcapaciteiten met de wegligging, de binnenruimte en de motoren die je van een moderne SUV mag verwachten. Voor wie kan leven met de kleine koffer, is dit een erg coherent aanbod – en eentje met bakken charme.

|
| © |

Langs buiten (rijverslag)

Onder zijn kaarsrechte vormen deelt de Renegade zijn platform met de Fiat 500X. Het interieur ziet er al net zo origineel uit als de buitenkant en is vrij goed afgewerkt. Optioneel is een panoramisch dak verkrijgbaar. Achterin hoef je geen uitzonderlijke moduleerbaarheid te verwachten, maar de achterbank (die wel nogal vlak is) biedt voldoende ruimte om twee volwassenen comfortabel te laten plaatsnemen. De kofferinhoud is daarentegen beperkt tot een povere 350 liter. De instapversies van de Renegade zijn voorwieltrekkers, maar Jeep zou Jeep niet zijn als er ook geen 4×4-versies in de prijslijst stonden. De kleine Jeep is overigens niet alleen in zijn element op onverharde paden, maar ligt ook stevig op de weg.

Achter het typische radiatorrooster liggen alleen maar drukgevoede motoren. Naast de twee benzines (1.0-driecilinder van 115 pk en 1.3-viercilinder van 150 pk) en het duo zelfontbranders (1.6 van 115 pk en 2.0 van 170 pk) zijn er ook nog twee plug-inhybrides: de 4xe’s, met 190 en 240 pk. Allebei koppelen ze de 1.3-turbo aan twee elektromotoren: de eerste ligt voorin en dient als generator, terwijl de hoofdmotor op de achteras ligt en de achterwielen in beweging zet. Met een volle batterij kom je officieel 44 kilometer ver en beide versies zijn voor professionals bijna 100 procent fiscaal aftrekbaar.

 

Langs binnen (fiscaliteit)

Ontdek de fiscaliteit van dit model via de berekeningsmodule van OTOTO.

Volg gewoon deze link. Daar geeft u het gewest en de postcode in waar uw voertuig wordt ingeschreven om een volledige fiscale fiche te bekomen. 

Fotogalerij

Damien Malvetti

Damien Malvetti, redacteur van dit artikel

Damien Malvetti is opgeleid als journalist en gepassioneerd door wagens, technologie en mobiliteit. Hij is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van link2fleet en beschikt over een uitgebreide kennis van de fleet-sector en elektrische mobiliteit.
Dit artikel gaat over: Geen onderdeel van een categorie

Gelijkaardige artikels