Voor Gilles Vidal is de Diamant een fundamenteel onderdeel van Renault. Het sprak
voor zich dat we de universele geometrische vorm zouden behouden. “Toch hebben
we ze herwerkt om ze iconischer te maken, eenvoudig en tegelijk erg betekenisvol,
een tijdloos symbool, zonder overbodige effecten of kleuren, met een eigentijdse
interpretatie van de lijnen, een essentieel onderdeel van ons grafische erfgoed,” legt
hij uit.
Dit nieuwe logo zal geleidelijk aan worden toegepast op alle modellen van Renault.
Het zal met trots worden gedragen door de modellen die vanaf volgend jaar
gelanceerd worden. “Tegen 2024 zal het hele Renault-gamma dit nieuwe embleem
dragen,” besluit Gilles Vidal.
Mitsubishi voegt Renault-modellen toe aan zijn gamma
Mitsubishi Motors heeft besloten zijn gamma aan te vullen met voertuigen van het merk Renault, Europese bestsellers die op bepaalde belangrijke Europese markten al aan de wettelijke vereisten voldoen. Vanaf 2023 commercialiseert Mitsubishi Motors zo twee ‘zustermodellen, gebouwd in de fabrieken van Groupe Renault, op basis van dezelfde platformen maar met aanpassingen die het merk-DNA van Mitsubishi weerspiegelen. Dankzij een mix van het Mitsubishi-model Eclipse Cross PHEV en de ‘zustermodellen’ ontwikkeld door Renault, zal Mitsubishi Motors competitiever worden op de markt. Op dit ogenblik is het moeilijk te zeggen of deze twee modellen op de Belgische markt zullen gebracht worden.