Port of Antwerp telt ongeveer 1600 medewerkers, die verspreid zitten over een tiental locaties in het havengebied. De bekendste daarvan is het Havenhuis, de hoofdzetel dat een 600-tal medewerkers huisvest. Het wagenpark bestaat uit wagens die gedeeld worden voor professioneel gebruik en salariswagens voor management en directie, allemaal ingezet via operationele leasing. Ongeveer 70 % van het contingent bestaat vandaag uit benzine-hybrides, en 30% is volledig elektrisch. Vanaf 2017 kwamen de eerste full-electric wagens in de pool. Nu koos Port of Antwerp voor de compacte full-electric berline Citroën ë-C4. Havenbedrijf Antwerpen kiest resoluut voor wagens met een hoge Ecoscore. Zorg voor het milieu is hierbij de voornaamste drijfveer voor de keuze.
Deze keuze werd voorafgegaan door de organisatie van een reeks uitgebreide informatie- en testsessies, door de verschillende diensten en gebruikers van Port of Antwerp. Motivatie om voor de Citroën ë-C4 te gaan werd voornamelijk gesterkt door de interessante verhouding ‘prijs/uitrusting/rijbereik’, de gunstige TCO-waarden, de dynamiek en het algemeen rijcomfort, de iets hogere instap en zitpositie, de algehele ‘crossover’-feeling van het model en de 11 kW lader.
Op 18 november vond in Antwerpen de levering van de eerste batch van 9 wagens plaats binnen een overeenkomst van in totaal 35 wagens te leveren. De opvolging en levering werd verzorgd door Groep Felix (garage Meyvis), reeds jaren één van de key-dealers binnen de automotive sector met een grote expertise op het vlak van elektrisch rijden en car policy-dossiers.