Citroën
Citroën beschikt over een volledig gamma elektrische modellen, waaronder het kleinste bedrijfsvoertuig op de markt, de AMI Cargo, die perfect geschikt is voor leveringen in de stad.
Model | Batterij | Autonomie (WLTP) | Maximaal volume | Maximaal laadvermogen |
AMI Cargo | 5,5 kWh | 75 km | 400 liter | 140 kg |
ë-Berlingo Van | 50 kWh | 275 km | 4,4 m3 | 800 kg |
ë-Jumpy | 50 kWh
75 kWh |
230 km
330 km |
6,6 m3 | 1.275 kg |
ë-Jumper | 37 kWh
70 kWh |
117 km
224 km |
17 m3 | 1.890 kg |
Fiat
De e-Ducato mag dan een visuele tweelingbroer zijn van de Citroën e-Jumper of de Peugeot e-Boxer, maar hij deelt niet dezelfde technologie onder de motorkap. Hierdoor kan hij een grotere autonomie voorschotelen. Fiat heeft ook net een nieuw model aangekondigd, de e-Scudo.
Model | Batterij | Autonomie (WLTP) | Maximaal volume | Maximaal laadvermogen |
e-Scudo | 50 kWh
75 kWh |
230 km
330 km |
6,6 m3 | 1.275 kg |
e-Ducato
|
47 kWh
79 kWh |
235 km
370 km |
17 m3 | 1.950 kg
|
Ford
Ford heeft zopas zijn e-Transit gelanceerd, een 100% intern ontwikkeld model met tot 25 varianten.
Model | Batterij | Autonomie (WLTP) | Maximaal volume | Maximaal laadvermogen | |
e-Transit | 67 kWh | 317 km | 15 m3 | 1.967 kg |
Maxus
Maxus heeft een reeks van twee elektrische lichte bedrijfsvoertuigen: eDeliver3, verkrijgbaar in twee lengtes, en eDeliver9, verkrijgbaar in verschillende wielbasissen en hoogtes.
Model | Batterij | Autonomie (WLTP) | Maximaal volume | Maximaal laadvermogen |
eDeliver3 | 50 kWh | 371 km | 6,3 m3 | 930 kg |
eDeliver9 | 52 kWh
72 kWh 89 kWh |
353 km | 12,5 m3 | 1350 kg |
Mercedes Benz Vans
Bij Mercedes-Benz Vans hebben de Vito en de grote Sprinter recht op elektrische versies. Alleen de kleine Citan, het eerste neefje van de Renault Kangoo, heeft er nog geen, maar de lancering ervan is gepland voor het einde van het jaar.
Model | Batterij | Autonomie (WLTP) | Maximaal volume | Maximaal laadvermogen |
eVito | 66 kWh | 280 km | 6,6 m3 | 890 kg |
eSprinter | 35 kWh
47 kWh |
142 km | 11 m3 | 967 kg
813 kg |
Nissan
Na het verdwijnen van de eNV-200 verving Nissan hem door de Townstar, een tweelingbroer van de Renault Kangoo, die in zijn elektrische versie bijna dezelfde technische gegevens heeft.
Model | Batterij | Autonomie (WLTP) | Maximaal volume | Maximaal laadvermogen |
Townstar | 44 kWh | 285 km | 3,9 m3 | 800 kg |
Opel
Als lid van de Stellantis-familie beschikt Opel, net als Citroën en Peugeot, over een volledig elektrisch gamma lichte bedrijfsvoertuigen.
Model | Batterij | Autonomie (WLTP) | Maximaal volume | Maximaal laadvermogen | |
Combo-e Cargo | 50 kWh | 275 km | 4,4 m3 | 800 kg | |
Vivaro-e | 50 kWh
75 kWh |
230 km
330 km |
6,9 m3 | 1.275 kg | |
Movano-e | 37 kWh
70 kWh |
117 km
224 km |
17 m3 | 1.285 kg |
Peugeot
Peugeot heeft hetzelfde gamma als zijn neef Citroën, met uitzondering van de AMI Cargo, die niet beschikbaar is in het gamma van het merk Lion. De technologie is identiek, alleen de badge verandert.
Model | Batterij | Autonomie (WLTP) | Maximaal volume | Maximaal laadvermogen | |
e-Partner | 50 kWh | 275 km | 4,4 m3 | 800 kg | |
e-Expert | 50 kWh
75 kWh |
230 km
330 km |
6,6 m3 | 1.275 kg | |
e-Boxer | 37 kWh
70 kWh |
117 km
224 km |
17 m3 | 1.890 kg |
Renault
Renault heeft de gok genomen om zijn kleinste en grootste bedrijfsvoertuig te elektrificeren. De Trafic, in het midden van het gamma, heeft (nog) geen emissievrije versie.
Model | Batterij | Autonomie (WLTP) | Maximaal volume | Maximaal laadvermogen |
Kangoo E-tech Electric | 45 kWh | 300 km | 3,4 m3 | 800 kg |
Master E-Tech Electric | 52 kWh | 120 km | 22 m3 | 1.620 kg |
Volkswagen Commercial Vehicles
Volkswagen was een van de eersten die zijn Crafter in een volledig elektrische versie aanbood, en het is nog steeds het enige geëlektrificeerde model in het bestelwagengamma, hoewel een toekomstige ID. BUZZ Cargo is aangekondigd.
Model | Batterij | Autonomie (WLTP) | Maximaal volume | Maximaal laadvermogen |
e-Crafter | 35,8 kWh | 115 km | 10,7 m3 | 1.700 kg |