Olivier (52 jaar) heeft meer dan 25 jaar ervaring in de automobielsector. Hij begon zijn carrière bij Renault Trucks als Marketing Associate en klom al snel op tot National Dealer Operations Manager. Vervolgens bouwde hij zijn carrière verder uit als Country Manager bij Toyota Motor Europe, en daarna in dezelfde functie bij Stellantis (voormalig Fiat-Abarth). Uiteindelijk trad hij in 2011 in dienst bij Ford Motor Company, waar hij verschillende sales- en marketingfuncties bekleedde in Brussel en Keulen. Zijn laatste functie bij Ford was Director Commercial Vehicles.
Olivier komt dus aan het hoofd van Kia Belux op het moment dat het merk kan terugblikken op drie jaren van ononderbroken groei. Het marktaandeel steeg met name van 2,7% in 2019 naar 3,5% in 2021.
Dankzij onder meer de recent gelanceerde, en als COTY gelauwerde, elektrische EV6 en de gloednieuwe, in Europa ontworpen en geproduceerde Sportage, die nu ook als hybrid en plug-in hybrid beschikbaar is, staat het merk sterk om nog verder door te groeien. Reken daarbij ook nog een nieuwe Niro, die als hybrid, plug-in hybrid en full electric in de startblokken staat.