Julien (getrouwd en vader van een kind) is 39 jaar en studeerde af aan het EDHEC BBA. Tot voor kort was Julien werkzaam in Modena, waar hij in 2017 bij Maserati in dienst trad. Hij startte zijn carrière bij FCA France en vervulde vervolgens bij Nissan Europe diverse Sales & Marketing-functies. De afgelopen drie jaar was Julien bij Maserati verantwoordelijk voor Network Development in de regio’s Europa, het Midden-Oosten en Afrika. In die rol was het zijn missie om de kwaliteit en winstgevendheid van een netwerk van 144 verkoop- en servicepunten in 42 landen te waarborgen.
Via een netwerk van 23 verkoop- en servicepunten in vijf landen rollen Julien Brunet en zijn team het zeer ambitieuze modellenoffensief van Maserati uit in de West Europe-regio.
De plannen van Maserati maken deel uit van Stellantis’ ‘Dare Forward 2030’ strategie. Alle nieuwe Maserati-modellen worden volledig ontwikkeld, ontworpen en geproduceerd in Italië en krijgen elektrische aandrijflijnen, in lijn met Maserati’s DNA-kenmerken ‘innovatie’ en ‘high-performance’. Na de lancering van de MC20 (2020), MC20 Cielo en Grecale met verbrandings- en hybridevarianten (2022) staan de komende maanden geheel in het teken van belangrijke productlanceringen. Te beginnen met de nieuwe GranTurismo, Grecale Folgore (100% elektrisch) en de nieuwe GranCabrio.
“Tegen 2025 zijn al onze modellen beschikbaar als Folgore-uitvoering. Dat moment markeert een zeer belangrijk keerpunt voor ons merk, een nieuw hoofdstuk in onze rijke historie en ongekende vernieuwingskansen in de West-Europese landen, die tot de meest aantrekkelijke voor elektrische auto’s behoren”, verklaart Julien Brunet.