link2fleet: Goeiemiddag mr. Beckers, laten we maar meteen met de deur in huis vallen: Waarom heeft KBC Autolease voor u gekozen als nieuwe verantwoordelijke voor de sales?
Kurt Beckers: “Zeg maar Kurt. Wel, ik heb meer dan dertig jaar ervaring in de bancaire omgeving, waarvan de laatste 20 jaar als Sales Manager binnen de KBC Group. In die tijd ben ik heel actief bezig geweest met change en customer centricity en dat heeft volgens mij wel zeker een rol gespeeld.”
l2f: Wat houdt die customer centricity in voor u?
K.B.: “Primordiaal in deze aanpak is het gegeven dat de klant centraal staat. Samen met die klant willen we bouwen aan een langetermijnrelatie. Het gaat dus niet om dat ene voertuig, maar over de samenwerking gedurende een lange periode. Dit tegen de achtergrond van moeilijke economische omstandigheden, denk maar aan de inflatie en de renteaanpassingen, en een markt die enorm in beweging is. Dit schept fikse uitdagingen, maar ik ben tevreden te constateren dat ik ook bij KBC Autolease de passie aantrof die ik ook bij vorige teams binnen KBC mocht ervaren.”
l2f: Gezien de talrijke veranderingen die de sector bezighoudt, waar zal u zich voornamelijk op focussen?
K.B.: “We willen onze klanten uiteraard ondersteunen in hun ‘fuel shift’ (elektrificatie), maar ook bij de ‘modal shift’. Zo stonden we destijds aan de wieg van de fietsleasing en kijken we nu naar mobiliteitsbudgetoplossingen (samen met Olympus). We richten ons dus meer op flexi-mobiliteit, groen en betaalbaar, met een digitaal gebruiksgemak zoals je dat van KBC mag verwachten. De focus ligt dus andermaal op de customer journey, teneinde het voor onze bedrijvenklanten, maar ook voor de individuele gebruikers, makkelijker te maken.”
l2f: Wat zijn de grootste uitdagingen die u te wachten staan?
K.B.: “Digitalisering is daar zeker één van. Net zoals de KBC Bank willen wij op een slimme manier inspelen op deze evolutie, vandaar onze slogan: “Move Smart together”. Together benadrukt de gezamenlijke manier, het langetermijnverhaal ook. We stellen namelijk vast dat veel van onze klanten met mobiliteitsuitdagingen zitten, en daar willen we samen met hen over nadenken. Hierin staan de termen vergroening en ontzorging centraal, en ook digitalisering past perfect binnen deze context.”