Gepubliceerd op 6 December 2022 om 11h57
Door Damien Malvetti

Vancia Car Lease: « We willen onze klanten een ‘single point of contact’ bieden »

De autosector is in volle beweging, dat is het minste dat je kan stellen. De elektrificatie, het componententekort en lang oplopende levertermijnen lijken wel onderdelen van ‘a perfect storm’ die het landschap grondig hertekenen. Eén van de ondernemingen die zijn voordeel hieruit tracht te halen is Vancia Car Lease, de leasingmaatschappij die ondanks de huidige uitdagingen besloten heeft flink te investeren in zijn werkzaamheden. De toekomst ziet er dan ook rooskleurig uit voor het in Kortrijk gevestigde familiebedrijf. Geen wonder dat we aan tafel schoven bij een goedlachse commercieel directeur, Guy Hannosette.

|
| © |20181009 Kortrijk Belgium: Guy Hannosette en Elodie Seys Guy Hannosette; More; Elodie Seys 20181009091307+0000 ID/ Goedefroit Music

link2fleet: Vancia Car Lease heeft ondanks de grote uitdagingen stevig geïnvesteerd. Waarin zoal?

Guy Hannosette: “Inderdaad, om future proof te zijn en onze klanten een optimale dienstverlening te bieden, hebben we besloten enkele stevige inspanningen te doen. Zo hebben we recent flink geïnvesteerd in een gespecialiseerd softwarepakket, speciaal voor de lease-sector. Het is een uitgebreid, professioneel pakket dat tegemoet komt aan de verwachtingen van ons cliënteel tegen de achtergrond van een veranderende mobiliteit. Bovendien levert dit het bewijs dat we als bedrijf vooruit willen, en we de kans nemen om te groeien.”

l2f: Jullie hebben ook proactief gereageerd op het uitbreken van de covid-crisis…

G.H.: “Covid-19 heeft ervoor gezorgd dat er een groei kwam in de lease-sector. Daar zorgden lange levertijden en een lage beschikbaarheid van nieuwe wagens voor. Wij hebben op dat moment besloten om ons park van aanloopwagens stevig uit te breiden. Zo zijn we in mei 2020 begonnen met het opkopen van kwalitatieve stockwagens, en hebben we in geen tijd ons wagenpark aanloopwagens meer dan verdubbeld. Nu beschikken we over maar liefst 980 exemplaren, verdeeld over alle soorten motorisaties. Bovendien zijn we erin geslaagd de prijs voor deze aanloopwagens marktconform te houden.”

 

l2f: Niet alleen materieel, maar ook organisationeel hebben jullie stappen genomen?

G.H.: “Als familiebedrijf hebben we besloten niet alleen te investeren in het bedrijf, maar ook in onze mensen. Zo hebben we verschillende extra medewerkers aangetrokken, en hebben nu ook een paar vacatures voor onze sales-afdeling open gezet. Dit alles met de bedoeling onze service te blijven garanderen, want daar zijn we bekend voor. Het is voor ons erg belangrijk om persoonlijk in contact te staan met onze klanten via een single point of contact (SPOC) en snel te kunnen inspelen op vragen. Het is exact om die reden dat we besloten hebben te investeren in ons personeelsbestand.”

 

l2f: We zien leasingmaatschappijen zich aanpassen aan de huidige marktomstandigheden en meer en meer evolueren naar een mobiliteitsaanbieder. Is dat ook het geval bij Vancia Car Lease?

G.H.: “Inderdaad! We bieden naast wagens nu bijvoorbeeld ook fietsen aan. Concreet gaat dat over financiële leasecontracten met inbegrip van een vaste aankoopwaarde voor de fiets. Dit kan trouwens volledig worden opgenomen in het leasebudget van de medewerker. Je zou dus een deel van je budget kunnen vrijmaken om naast een wagen ook een fiets te leasen, of zelfs een wallbox te laten installeren bij je thuis!”

 

l2f: Jullie werkzaamheden beperken zich bovendien niet tot onze landgrenzen?

G.H.: “Met Vancia Car Lease France willen we een toegevoegde waarde creëren voor Belgische of Nederlandse bedrijven die ook actief zijn bij onze zuiderburen. Wij zorgen voor de inschrijving en de Franse nummerplaat, maar bijvoorbeeld ook voor het onderhoud in Frankrijk zelf. Wij verzorgen het hele lease-verhaal in Frankrijk voor onze klanten van A tot Z. En het makkelijke is dat alles in Kortrijk wordt geregeld, waardoor klanten hun zelfde aanspreekpunt binnen ons bedrijf behouden. Dat maakt het gemakkelijk en schept vertrouwen.”

Damien Malvetti

Damien Malvetti, redacteur van dit artikel

Damien Malvetti is opgeleid als journalist en gepassioneerd door wagens, technologie en mobiliteit. Hij is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van link2fleet en beschikt over een uitgebreide kennis van de fleet-sector en elektrische mobiliteit.
Dit artikel gaat over: Vlootbeheer , Langetermijnverhuur

Gelijkaardige artikels