link2fleet: Sigrid, wat houdt het Arval Network juist in?
Sigrid Kestens: “Het Arval Network, dat twee jaar geleden boven het doopvont gehouden werd, maakt deel uit van onze Arval Beyond-strategie. Het is ontwikkeld om nieuwe mobiliteitsoplossingen aan te bieden aan onze bestuurders, reagerend op veranderingen in de sector. Het doel is om hoge kwaliteitsservice en klanttevredenheid te garanderen.”
l2f: Zijn alle automerken vertegenwoordigd in het Arval Network?
S.K.: “Absoluut. In ons netwerk werken we samen met zowel multi branded als single branded garages over heel België. Dit zorgt ervoor dat we aan de behoeften van alle klanten kunnen voldoen, ongeacht het automerk.”
l2f: Is er geografische dekking van het Arval Network in heel België?
S.K.: “Ja, en dat is heel belangrijk voor ons. We willen dat bestuurders altijd een betrouwbare leverancier in de buurt kunnen vinden. Dit garandeert gemak en efficiëntie voor onze klanten, ongeacht waar ze zich in België bevinden.”
l2f: Hoe garandeert Arval de kwaliteit van de dienstverlening door haar leveranciers?
S.K.: “Wel, wij beschikken over een team van Arval Network Managers die nauw samenwerken met onze leveranciers. Ze beheren ons netwerk optimaal en bespreken regelmatig de kwaliteit en prestaties van de leveranciers. Dit zorgt ervoor dat onze bestuurders altijd de beste service krijgen.”
l2f: Jullie staan momenteel aan de vooravond van de uitrol van het Arval Premium Center concept. Wat houdt dit juist in, en hoe past dit concept in de strategie van Arval?
S.K.: “Een Arval Premium Center heeft de bedoeling het onze bestuurders nog makkelijker te maken. We zorgen voor een one-stop shop waar klanten terecht kunnen voor zowel traditionele activiteiten zoals onderhoud en herstellingen terwijl ze een koffie drinken of doorwerken in een speciale wachtruimte die voorzien is. Op termijn willen wij nog een stap verdergaan en wij willen ook hun leven vergemakkelijken wat betreft einde contract inspectie en andere mobiliteitsdiensten die wij aanbieden. In een Arval Premium Center kunnen dus onze klanten voor letterlijk alles met betrekking tot mobiliteit terecht.”
l2f: Hoe worden die servicepartners geselecteerd?
S.K.: “De partners worden geselecteerd op basis van bestuurderstevredenheid, en hun bereidwilligheid ons partnership verder te versterken. Daarnaast is het ook belangrijk dat ze een bepaald ondernemerschap en eenzelfde visie als Arval hebben. Het hele concept onderstreept in feite onze toewijding aan de mobiliteitsoplossingen van onze bestuurders.”
l2f: Kunt u ons meer vertellen over het eerste Arval Premium Center dat binnenkort opent?
S.K.: “Ja, met trots kunnen we aankondigen dat ons eerste Premium Center – Garage Declercq in Pittem – deze maand opent! Dit center vertegenwoordigt onze visie van kwalitatieve, klantgerichte service. Het zal een volledig spectrum van auto-onderhoudsdiensten bieden, met speciale aandacht voor klantgemak en efficiëntie. De ambitie is om tegen 2025 een volledige dekking binnen België te hebben bekomen.”
Wil je meer weten over het Arval Network? Bezoek dan onze website voor alle informatie.