Gepubliceerd op 17 September 2024 om 07h31
Door Maxime Pasture
Gelinkte experten :

Maxus eTerron 9: tweede elektrische pick-up voor de Chinese constructeur

Op de IAA in Hannover “gaat Maxus in de aanval”, zoals de country manager van SAIC Maxus voor Duitsland het uitdrukte. We konden er de eDeliver5 en de eDeliver7 zien, maar ook een nieuwe 100% elektrische pick-up met een “badass” look: de eTerron 9.

Als je hem ziet, zou je denken dat de eTerron 9 ‘Made in USA’ is, met zijn enorme, in-your-face grille. Maar nee: deze nieuwe elektrische pick-up wordt in China gemaakt door Maxus, zoals trots wordt getoond in het radiatorrooster. En hij maakte duidelijk indruk op het IAA-salon in Hannover, afgaand op het volk dat er altijd rond te vinden was…

430 km en V2L

Onder zijn extravagante uiterlijk verbergt de eTerron 9 twee elektromotoren met een vermogen van 170 pk voorin en 272 pk op de achteras, wat een gecombineerd vermogen oplevert van 442 pk. De grote 102 kWh-batterij heeft 40 minuten nodig om van 20% tot 80% op te laden. De opgegeven actieradius bedraagt 430 km.

Dankzij de standaard ‘Vehicle to Load’-functie (V2L) kan de Maxus eTerron 9 zelfs externe apparaten van stroom voorzien. Naast meerdere 2,2 kW-aansluitingen in de enorme bagageruimte voorin (een frunk van 236 liter!) en in de laadbak is er ook een externe 6,6 kW-aansluiting, die bijvoorbeeld kan worden gebruikt om gereedschap, elektrische fietsen of koelers aan te sluiten…

Nuttig laadvermogen van 620 kg

Deze 5,50 m lange pick-up heeft een maximaal laadvermogen van 620 kg. Als er langere voorwerpen moeten worden vervoerd, kan de achterwand van de bestuurderscabine met één druk op de knop worden verlaagd. Hierdoor ontstaat een laadruimte van 2,40 m lang, ideaal voor een surfplank en ski’s, maar ook voor bouw- en tuinmaterialen. Het sleepvermogen bedraagt 3,5 ton.

Slaapruimte

Binnenin gebruikt Maxus warme materialen en kleuren. Bovendien kunnen de twee voorstoelen in een handomdraai worden neergeklapt tot een bijna vlakke slaapruimte van 170 cm lang.

Tot slot heeft Maxus ervoor gekozen om zijn tweede elektrische pick-up luchtvering mee te geven. Daarmee kan in de ‘Easy Load’-modus het laadvlak met 60 mm worden verlaagd om het in- en uitladen te vergemakkelijken.

De verkoop start aan het eind van het jaar.

Maxime Pasture

Maxime Pasture, redacteur van dit artikel

Maxime is journalist van opleiding en heeft een gezonde interesse in alles wat met auto’s te maken heeft. Hij behandelt uiteenlopende onderwerpen die van ver of van dichtbij met mobiliteit te maken hebben, en nog veel meer.
Dit artikel gaat over: News , Invoerders & Constructeurs , Voertuigen
Gelinkte experten :

Gelijkaardige artikels