Om verschillende redenen kennen professioneel beheerde wagenparken sinds een aantal jaar een elektrische versnelling. Een versnelling die soms sneller is moeten lopen dan geanticipeerd. “Maar een upgrade voor het milieu en de corporate social responsability hoeft in onze ogen geen downgrade te betekenen voor het gebruiksgemak en de administratieve opvolging”, kadert Amaury Gérard, CEO van Mbrella, de achtergrond waartegen Mbrella Charge ontstond.
Pure controle
Mbrella Charge is ontworpen om duidelijkheid te scheppen in de huidige grijze zone van het elektrische laden. Zo krijgen bedrijven met Mbrella Charge niet alleen een beter zicht op de laadkosten an sich, maar kunnen ze kunnen via het platform ook zelf de spelregels bepalen. Het platform biedt immers de mogelijkheid om beperkingen op te leggen aan de medewerkers. Die kunnen budgettair of geografisch zijn, maar er kunnen ook bepaalde leveranciers of laadtypes worden aangemoedigd of uitgesloten. Laadsessies die buiten de regels vallen, worden niet geblokkeerd maar rechtstreeks aangerekend aan de medewerker zelf.
“Door op voorhand de spelregels vast te leggen, besparen Fleet Managers zich een hoop administratie, want dankzij de split-billing-feature worden enkel de conforme laadsessies terugbetaald: via de loonfiche voor het thuisladen, rechtstreeks via de laadpas voor het laden onderweg”, verduidelijkt Amaury Gérard. De werknemers zelf kunnen via een gebruiksvriendelijke app perfect in real-time de laadstatus van hun voertuig opvolgen en zo ook plaats maken voor collega’s als de wagen volledig opgeladen is.