De onthulling van de 02 vond in aanwezigheid van de nieuwe CEO Nicolas Lopez Appelgren plaats in modestad Milaan. Niet geheel toevallig, aangezien het model met zijn coupé-SUV-design duidelijk mikt op klanten die niet ongevoelig zijn voor stijl. link2fleet was van de partij en mocht na de presentatie het nieuwe model ook rijdend ontdekken. Het ging om een preproductie-exemplaar, maar het gaf ons toch al een goed idee van hoe de nieuwkomer rijdt.
Al hadden we wel ongeveer een idee wat te verwachten, aangezien we zowel het platform als het aandrijfgeheel van de 02 al kennen van verschillende modellen van de Geely-groep. We denken dan aan de weliswaar iets kleinere Volvo EX30, en vooral aan de Smart #1 en #3 en de Zeekr X, die qua formaat dichter in de buurt komen van deze nieuwe Lynk & Co.
In eerste instantie komt de 02 er wel enkel met de batterij van 66 kWh (69 bruto) en met de elektromotor van 200 kW/272 pk die uitsluitend de achterwielen aandrijft. Op de vraag of er ook een variant op de planning staat met een batterij van 49 kWh (51 bruto), zoals van de #1 en #3 of de EX30, om een nog interessantere instapprijs te kunnen bieden, of anderzijds een AWD-versie met twee motoren en een vermogen van 428 pk, luidde het antwoord: “Aangezien het om een gedeeld platform gaat, hebben we die mogelijkheid, maar we gaan eerst de reacties van de klanten afwachten.”