Gepubliceerd op 24 November 2023 om 14h57
Door Damien Malvetti

ADESA wijzigt naam in OPENLANE Europe

ADESA Europe, een dochteronderneming van de toonaangevende verstrekker van digitale marktplaatsoplossingen voor tweedehandsvoertuigen OPENLANE, Inc. (NYSE: KAR), kondigt met trots de rebranding naar OPENLANE Europe aan. De naamswijziging volgt op de consolidatie van digitale marktplaatsen eerder dit jaar en weerspiegelt het doel van het bedrijf om de handel in auto’s gemakkelijk te maken zodat klanten succesvoller kunnen zijn.

In mei van dit jaar heeft het moederbedrijf van OPENLANE Europe in Noord-Amerika de strategische beslissing genomen om zowel het merk van het moederbedrijf als de digitale marktplaatsmerken in de VS, Canada en Europa te combineren en onder één merk samen te brengen: OPENLANE.

“Het is onze visie om ‘s werelds beste digitale marktplaats voor tweedehandsvoertuigen te bouwen. We realiseren die visie door al onze verkopers, kopers en voertuigen samen te brengen onder openlane.eu op het Europese continent en onder openlane.co.uk in het Verenigd Koninkrijk,” aldus Grainne van Berkum, President van de Europese entiteit sinds begin november 2023. “Door gebruik te maken van de kracht van een wereldwijd merk kunnen we innovatie versnellen en de algehele klantervaring verbeteren.”

De wijziging naar OPENLANE staat voor een fundamentele verandering: het drukt de toewijding van het bedrijf uit om het kopen en verkopen van tweedehandsauto’s gemakkelijk te maken, zodat klanten succesvoller kunnen zijn.

“In Europa blijven we het verkopen van voertuigen over grenzen heen gemakkelijk maken door een veilige one-stop-shop ervaring aan te bieden met ongeëvenaarde cross-border diensten en real-time leveringsopties. Ons grote en groeiende logistieke netwerk op het Europese continent en in het Verenigd Koninkrijk zorgt ervoor dat klanten kunnen profiteren van naadloze transacties en efficiënte distributie,” legt Grainne uit.

“Tegelijkertijd maakt onze marktplaats ook binnenlandse verkopen steeds gemakkelijker. Het aanbod van lokale voertuigen neemt bijvoorbeeld toe, door een snel groeiend dealerbestand dat de unieke kracht van “OPENLANE Sell” ontdekt. Dit modulaire platform is ontworpen om dealers te helpen een revolutie teweeg te brengen op het gebied van autoverkoop door middel van een reeks flexibele modules waarmee ze controle hebben over elke transactie.”

“De combinatie van onze flexibiliteit, digitale mogelijkheden, ervaring in de autosector en grondige kennis van de markt geeft ons een unieke positie in de sector van de autohandel en stelt ons in staat, onze producten en diensten voortdurend te verbeteren waardoor onze klanten succesvoller kunnen zijn,” besluit Grainne.

In 2022 hebben de marktplaatsen van OPENLANE een verkoop van ongeveer 1,3 miljoen voertuigen gerealiseerd, met een bruto handelswaarde van meer dan $ 23 miljard, via een groot en groeiend netwerk van franchise- en onafhankelijke dealers, OEM’s, financiële instellingen, verhuur- en herstelbedrijven en wagenparkbeheerders.

Damien Malvetti

Damien Malvetti, redacteur van dit artikel

Damien Malvetti is opgeleid als journalist en gepassioneerd door wagens, technologie en mobiliteit. Hij is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van link2fleet en beschikt over een uitgebreide kennis van de fleet-sector en elektrische mobiliteit.

Gelijkaardige artikels