De mobiliteitsindustrie verandert sneller dan ooit tevoren, met kwesties als klimaatverandering, verstedelijking en technologische vooruitgang. Deze veranderingen hebben een grote invloed op de manier waarop ALD Automotive zich als bedrijf ontwikkelt. ALD Automotive positioneert zich op de voorgrond van deze veranderingen om nieuwe kansen aan te grijpen, en de mobiliteitsoplossingen van de toekomst te bieden ter ondersteuning van haar groeiende klantenbestand over de hele wereld. Deze nieuwe identiteit is gedurfd, modern, dynamisch, flexibel en persoonlijk en heeft als doel duidelijk te communiceren wat klanten van ALD Automotive kunnen verwachten.
In België heeft ALD Automotive al een versnelling hoger geschakeld. Haar vloot van elektrische en hybride voertuigen is in vijf jaar tijd aanzienlijk toegenomen, net als haar fietsvloot, die de laatste jaren ook is gegroeid.
Door haar vernieuwde merkidentiteit vast te leggen, versterkt ALD Automotive vandaag haar positie als expert in mobiliteit in België. De leasingingmaatschappij adviseert haar klanten om steeds de meest efficiënte en schone keuze te maken om zich te verplaatsen. Daarom zijn alle adviezen gebaseerd op 3 pijlers: people, planet en profit. Vanuit de analyse die ALD Automotive maakt aan de hand van deze 3 pijlers, ontwikkelt ze een oplossing op maat voor haar klanten.
De nieuwe slogan “Ready to move you” weerspiegelt het vermogen van ALD Automotive om haar klanten te ondersteunen met meer keuze, vrijheid en waarde. Deze nieuwe identiteit zal worden ingezet in de 43 landen waar ALD Automotive aanwezig is, wat de grootste directe geografische dekking van de sector vertegenwoordigt. Het zal worden gebruikt voor alle klantensegmenten (bedrijven, KMO’s, ondernemers en particulieren) en voor alle kanalen en contactpunten, met name in het groeiende digitale ecosysteem van het bedrijf. De invoering zal eind 2020 zijn voltooid.
“ALD Automotive is snel gegroeid en breidt haar serviceportfolio, internationale dekking en klantenbestand uit, zowel in eigen land als internationaal, in lijn met de trends in de industrie”, aldus Mike Masterson, Chief Executive Officer van ALD. “Als belangrijke speler in de mobiliteitssector blijven we ons richten op de voorbereiding van de toekomst. Deze nieuwe merkidentiteit weerspiegelt hoe we evolueren om de behoeften van onze klanten aan keuze, vrijheid en waarde te ondersteunen. Het zal ons helpen om onze naamsbekendheid in de markt en bij onze klanten te vergroten en om wereldwijd het beste talent aan te trekken.”