Dankzij de fusie van de twee entiteiten is de ALD LeasePlan-groep nu ‘s werelds grootste autoleasemaatschappij met meerdere merken en kanalen, en de nummer één in 29 landen. De groep biedt de meest waardevolle en innovatieve producten aan alle klantsegmenten en heeft een wagenpark van 3,4 miljoen voertuigen, twee keer zoveel als de grootste concurrent.
De kracht van een dergelijke groep ligt ook in haar inkoopkracht: 800.000 voertuigen per jaar.
ALD | LeasePlan heeft met 428.000 voertuigen het grootste multi-merk wagenpark van elektrische voertuigen (EV’s) ter wereld, wat de leidende rol in de overgang naar duurzame mobiliteit aantoont. Het doel is dat in 2025 50% van de nieuwe voertuigen 100% elektrisch is op alle markten, een aanzienlijke stijging ten opzichte van de 28% in 2022.
PowerUP 2026 bevat ook ambitieuze doelstellingen op het gebied van decarbonisatie. ALD | LeasePlan is van plan om de CO2-uitstoot van zijn wagenpark in omloop tegen 2026 aanzienlijk te verminderen tot gemiddeld minder dan 90 g/km in vergelijking met 112 g in 2022 en om zijn interne CO2-uitstoot tegen 2026 met -35% te verminderen in vergelijking met 2019. De medewerkers van ALD LeasePlan maken het verschil en daarom streeft het bedrijf naar een hoge betrokkenheid van 75% van de medewerkers in 2026.
Tot slot zal de nieuwe entiteit, naast haar financiële doelstellingen, haar aanbod van alternatieve mobiliteitsoplossingen blijven ontwikkelen om tegemoet te komen aan de veranderende behoeften van haar klanten. Dit zal met name worden bereikt door de ontwikkeling van nieuwe partnerschappen. Vandaag werkt ALD l LeasePlan al samen met niet minder dan 430 partners uit alle sectoren (verzekeringen, banken, alternatieve mobiliteit, enz.).
De nieuwe naam zou voor het einde van het jaar bekendgemaakt moeten worden.
Lees hier het interview met Johan Portier, Managing Director van ALD l LeasePlan.