Het BMW Retail.Next concept is een vooruitstrevende benadering die gericht is op klantgerichtheid, flexibiliteit, duurzaamheid en eersteklaspremium ervaring. Deze aanpak is niet alleen gebaseerd op een nieuw ontwerp van de showroom, maar richt zich ook op nieuwe processen en digitale tools. Het concept is gebaseerd op een naadloze ‘phygital’ (fysieke en digitale) betrokkenheid waarbij klanten en producten centraal staan. Vanaf het moment dat een klant de parking van de concessie oprijdt, kan onze klant gepersonaliseerde interacties, ervaringen en proactieve service verwachten over alle kanalen heen.
“We streven er naar om onze klanten dé ultieme retailervaring te bieden, een ervaring die de iconische status van BMW weerspiegelt in een vernieuwend interieurontwerp waarbij we een warme en gastvrije premium sfeer creëren volgens de normenvan de BMW concessie van de toekomst. Zowel onze verkoops- als de serviceafdeling hebben een premium uitstraling met één ingang en dat op één verdieping onder één dak,” aldus Hilde Clijsters, Business Unit Director BMW binnen A&M Group.
“Vanaf 13 januari 2025 verhuizen onze verkoop- en onderhoudsafdeling naar de gloednieuwe concessie A&M Dilsen-Stokkem. Onze verkoops- en servicemedewerkers blijven klanten tot de verhuis ontvangen voor het onderhoud en de aankoop van uw wagen bij A&M Genk. Voor carrosserieherstellingen kan u, ook na de verhuis van onze verkoops- en onderhoudsafdeling naar Dilsen-Stokkem, nog steeds terecht bij onze carrosserieafdeling in Genk. Zij blijven op hun vertrouwde locatie langs de Bosdel, “ zegt Operationeel Directeur Joyce Coox van A&M Genk en Dilsen-Stokkem.
De nieuwe BMW concessie in Dilsen, werd gebouwd onder leiding van Mathieu Gijbels en naar een ontwerp van MaMu Architects uit Hasselt, biedt een ongeëvenaarde ervaring aan onze klanten uit het Maasland en daarbuiten. Deze ultramoderne faciliteit zal niet alleen een breed scala aan BMW- voertuigen presenteren, maar zal ook dienen als een ruimte waar klanten kunnen genieten van een uitgebreide lifestyle-ervaring en waar klantbeleving altijd centraal staat. De nieuwe locatie ligt langs het gekende Bandenpunt.
Met de bouw van deze nieuwe vestiging bevestigen A&M Group en BMW Belux hun toewijding aan het leveren van hoogwaardige producten en diensten aan haar klanten, terwijl beide merken blijven innoveren en evolueren om aan de steeds veranderende behoeften van de moderne consument te blijven voldoen.