Eddy Haesendonck, President & CEO BMW Group Belux, stelt: “Uitzonderlijke tijden vragen om uitzonderlijke maatregelen. Daarom zullen we – nu het Autosalon van januari werd afgelast – dit jaar uitzonderlijk niet de klant naar het salon halen, maar het salon naar de klant brengen: tot bij ons breed netwerk van dealers die ten volle hun rol van mobiliteitsadviseurs opnemen, maar ook tot bij de klant in de huiskamer via het grote of kleine scherm. Dat kunnen we doen dankzij de doorgedreven investeringen in digitalisering die we de afgelopen maanden realiseerden, denk maar aan de vernieuwde online configurator waar we sinds corona ongekende trafiek vaststellen, maar ook aan opties als het online reserveren én betalen van een reservatiefee op stockwagens.”
Het initiatief laat toe om het talrijke geïnteresseerde publiek te verspreiden over het dichte dealernet van BMW, MINI en BMW Motorrad. Op die manier is een authentieke, fysieke ervaring mogelijk (bekijken van wagens en motorfietsen, testritten, persoonlijke informatieve gesprekken, uitwerken van commerciële voorstellen op maat van elke klant) waarbij tegelijk alle coronamaatregelen gerespecteerd worden. Klanten zullen ook via de dealer geïnformeerd worden over eventuele premières en hoe en waar ze die zullen kunnen bekijken. Uiteraard wordt elke actie geëvalueerd op basis van de op dat moment geldende coronamaatregelen.