Geregistreerde partner-handelaars kunnen de extra voertuigvoorraad raadplegen in een aparte, geautomatiseerde realtime veiling; de catalogus veiling. Uniek aan de catalogus veiling is dat kopers tijdens de zogenaamde “Catalogusfase” (7 dagen) de voertuigen eerst kunnen bekijken, op hun eigen watchlist kunnen zetten en zelfs direct een bod kunnen uitbrengen. Wekelijks, elke donderdag om 11.00 uur, begint dan de “Turbo Fase”, waarin voertuigen in korte tijd na elkaar worden gepresenteerd. Deze fase is de laatste kans om een laatste en hoogste bod te plaatsen op voertuigen en de veiling te winnen.
De “Catalogue Auction” stelt wekelijks in heel Europa 250 tot 300 hoogwaardige lease- en fleetvoertuigen van verschillende merken en modellen beschikbaar. “Met de huidige schaarste aan auto’s is dit een prachtige toevoeging aan ons portfolio waardoor onze partners meer keuze hebben. Via de diversificatie van onze kanalen zorgen we voor een constante stroom van gebruikte voertuigen op het AUTO1.com-platform en kunnen we de vraag van onze partners beter tegemoet komen”, vertelt Joost Kokke, VP AUTO 1 Group en Managing Director AUTO1.com België.
Win-Win samenwerking
De technische aansluiting van de systemen is probleemloos verlopen en de eerste runs hebben zeer bevredigende resultaten opgeleverd. Bij Allane Mobility Group wordt de samenwerking als zeer positief ervaren. “We zijn verheugd dat we een geweldige partner voor remarketing hebben gevonden en zijn er zeker van dat we voor beide partijen aanzienlijke waarde kunnen genereren”, klinkt het bij Andreas Birgmann, directeur Remarketing bij Allane SE. “Met zijn focus op het digitale businessmodel voor de B2B autohandel is AUTO1.com voor ons een ideale partner om onze lease-retouren en vlootvoertuigen efficiënt te vermarkten in heel Europa. De innovatieve geest die we delen, is een uitstekende voorwaarde voor gedeeld succes”, voegt Andreas Birgmann toe.
Door samen te werken met AUTO1.com breidt Allane Mobility Group haar remarketingnetwerk uit met meer dan 60.000 actieve kopers in 30 Europese markten. AUTO1.com breidt langs zijn kant zijn beschikbare voorraad uit met 10.000 extra voertuigen op jaarbasis. “Maar ook autodealers halen profijt uit deze samenwerking”, legt Paul-Henri Lenaerts, Director Sales & Remarketing AUTO1.com België, uit. “Zij zijn namelijk op zoek naar voertuigen van hoge kwaliteit die ze tegen eerlijke marktprijzen kunnen kopen en winstgevend kunnen verkopen. Dankzij het dynamische biedgedrag over 30 Europese markten kunnen de beste prijzen bepaald worden. Onze geregistreerde partners hoeven bovendien niet meer te switchen tussen verschillende platforms. Dankzij deze nieuwe samenwerking hebben onze kopers vanaf heden via ons platform namelijk keuze uit maar liefst vier koopopties: de 24-uurs Veiling, de Klanten Veiling, de Instant Purchase optie en nu dus ook de Catalogus Veiling. Daardoor kunnen ze vertrouwen op een constante gevarieerde voorraad én zoals steeds profiteren kopers van onze uitgebreide Europese logistieke ondersteuning en onze 300 Europese partners.”