Gepubliceerd op 18 September 2021 om 05h19
Door Damien Malvetti

Autosalon Brussel 2022: welke merken zullen aanwezig zijn?

Het is nu officieel: het Autosalon van Brussel 2022 gaat uiteindelijk toch door. Na een pauze verleden jaar als gevolg van de Covid-19 pandemie, kende de niet te missen afspraak voor de Belgische autosector turbulente tijden die een herneming in 2022 op de helling plaatsten. Oorzaak voor deze twijfels was het feit dat een aantal merken niet langer wensten deel te nemen. Maar uiteindelijk is de knoop doorgehakt en vindt het salon plaats van 14 tot 23 januari eerstkomend in de paleizen van Brussels Expo. Wie geeft present?

Het was de groep D’Ieteren (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, enz.) die organisator Febiac een koude douche bezorgde door aan te kondigen niet te zullen deelnemen aan de editie 2022. Hiermee sloot de groep zich aan bij Volvo en Mazda, die ook al hadden laten weten af te zien van deelname. D’Ieteren zal vooral inzetten op digitale communicatie en zijn netwerk van merkconcessies om de zichtbaarheid van zijn nieuwigheden te verzekeren tijdens de komende maand januari.

 

Gelukkig is er de andere grote autogroep Stellantis, goed voor 20% marktaandeel met zijn merken Peugeot, Fiat, Alfa Romeo, Citroen, Opel, Jeep, enz., die bevestigd heeft wel te zullen deelnemen, evenals BMW. Mercedes had eerder al zijn deelname aangekondigd.

Wat de andere merken betreft, laat organisator Febiac het aan hen over om hun aan- of afwezigheid rechtstreeks aan te kondigen. Verwacht wordt dat de meerderheid aanwezig zal zijn.

 

Eind vorige week kondigde Febiac het goede nieuws aan via een persbericht: “De individuele mobiliteit maakt essentieel deel uit van het dagelijks leven van zeven miljoen gebruikers. De laatste twee decennia hebben de voertuigen een enorme evolutie doorgemaakt, in het bijzonder voor wat het aanbod alternatieve aandrijvingen en connectiviteit betreft. Meer dan ooit is het essentieel om het grote publiek, maar ook de overheid en de media, te informeren over de vooruitgang binnen onze sector, in het bijzonder over de strijd tegen de opwarming van de aarde en de verbetering van de luchtkwaliteit. De Brussels Motorshow biedt daarvoor de ideale etalage en het aangewezen communicatieplatform”.

 

Damien Malvetti

Damien Malvetti, redacteur van dit artikel

Damien Malvetti is opgeleid als journalist en gepassioneerd door wagens, technologie en mobiliteit. Hij is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van link2fleet en beschikt over een uitgebreide kennis van de fleet-sector en elektrische mobiliteit.
Dit artikel gaat over: News

Gelijkaardige artikels