Gepubliceerd op 24 November 2022 om 13h43
Door Damien Malvetti

CUPRA Leon Break: twee nieuwe motoren voor de eigentijdse bestuurder

Het CUPRA Leon Break-gamma werd afgelopen herfst verrijkt met twee nieuwe benzinemotoren: de 1.5 TSI met 150 pk en de even krachtige 1.5 eTSI met mild-hybrid-aandrijving.

|||
||| © |||

De CUPRA Leon Break heeft dankzij zijn sportief design, modern interieur, dynamisch rijgedrag, uitgebreide veiligheids- en comforttechnologie en genereus comfort – met tot 1.600 liter laadruimte – alle troeven die nodig zijn om zijn professionele klanten te verleiden. CUPRA doet daar nu nog een schepje bovenop met de lancering van een ‘fleetvriendelijke’ instapversie. De CUPRA Leon Break maakt dankzij de komst van een nieuwe 1.5 TSI benzinemotor met 110 kW (150 pk), die enkel met manuele versnellingsbak leverbaar is, nu resoluut komaf met dit gemis. Dezelfde krachtbron wordt voortaan trouwens ook aangeboden in een eTSI mild-hybrid-variant, die enkel leverbaar is in combinatie met een automatische DSG-versnellingsbak. De 48-voltbatterij staat hierbij garant voor een extra portie boost tijdens acceleraties.

Deze nieuwe uitvoeringen charmeren met een lagere maandelijkse kost en TCO (Total Cost of Ownership) dan de krachtigere versies en zullen daardoor geknipt zijn voor fleetklanten die van de sportieve look van de CUPRA Leon Break houden, maar toch hun kosten en verbruik in de hand willen houden.

De 150 pk volstaan overigens ruimschoots om iedere dag weer te kunnen genieten van het typische rijplezier en de soepelheid van de CUPRA-modellen. Bovendien bieden ze een hoge mate van gebruikscomfort in alle rijomstandigheden.

We vermelden er nog bij dat de CUPRA Leon Break ook nog beschikbaar blijft met alle andere bestaande motoren: de 1.4 e-Hybrid (plug-inhybride), die leverbaar is met naar keuze 204 en 245 pk, en tot 58 kilometer rijbereik met nuluitstoot in huis heeft, de 2.0 TSI met 190 pk en zijn potente broertje die 310 pk uit hetzelfde motorblok puurt.

Ontdek de nieuwe CUPRA Leon Break

 

 

 

 

Damien Malvetti

Damien Malvetti, redacteur van dit artikel

Damien Malvetti is opgeleid als journalist en gepassioneerd door wagens, technologie en mobiliteit. Hij is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van link2fleet en beschikt over een uitgebreide kennis van de fleet-sector en elektrische mobiliteit.
Dit artikel gaat over: Invoerders & Constructeurs , Voertuigen

Gelijkaardige artikels