Gepubliceerd op 16 June 2021 om 14h22
Door Damien Malvetti
Gelinkte experten :

CUPRA: tijd om de codes te doorbreken

Sinds een paar maand is CUPRA niet langer een synoniem voor de highperformancemodellen van het SEAT-gamma. CUPRA is op eigen benen gaan staan en is nu een volledig apart merk, met een eenvoudig maar efficiënt gamma, perfect op maat van de fleet en nog meer van KMO’s. Pieter Cieters, CUPRA Operations Lead, vertelt ons er alles over.

|||||
||||| © |||||

Pieter Cieters, welke voordelen heeft CUPRA te bieden aan fleetklanten?

“Onze troef is dat we een ‘fleet proof’ gamma hebben. Onze modellen zijn   basis al zeer goed uitgerust en de klant kan naar wens comfort- en veiligheidspacks toevoegen. In tegenstelling tot flink wat andere merken raak je  het spoor niet bijster in alle uitrusting en opties. Alles is helder en eenvoudig. CUPRA is verder ook een merk dat zich onderscheidt en dat de conventies durft uit te dagen, met een design dat echt verschilt van dat van de concurrentie en toch alle kwaliteiten van de andere merken van de groep. Als je al een conventie hebt met D’Ieteren, wordt CUPRA automatisch toegevoegd en moet je niets meer doen. CUPRA is het perfecte huwelijk tussen emotie en ratio.”

 

Qua motoren heeft CUPRA ook alles in huis om de fleetsector te veroveren.

Pieter Cieters
Pieter Cieters

“Inderdaad. Onze CUPRA Formentor is uiteraard verkrijgbaar als diesel en benzine, maar ook als hybride met twee vermogens (204 en245 pk). Die sluiten perfect aan bij de wensen van fleetklanten en genieten een voordelige fiscaliteit: een laag VAA voor de bestuurder en een grote fiscale aftrekbaarheid. In september verwachten we ook de CUPRA Born, onze eerste elektrische wagen. De CUPRA Born komt eind dit jaar op de markt in België en biedt tot 500 kilometer rijbereik terwijl hij 100 procent aftrekbaar is. Op die manier kunnen vloten zich perfect voorbereiden op de nieuwe fiscaliteit die hen vanaf 2026 wacht.”

 

CUPRA innoveert ook in zijn manier van verkopen via een 100 procent online proces?

“Dat klopt helemaal. We hebben de ambitie om tegen januari 2022 een eenvoudig en efficiënt online verkoopproces uit te rollen. Ons digitale ecosysteem is volledig op de ‘customer experience’ gericht, met een heel eenvoudige configurator waar iedereen gemakkelijk mee kan werken. Het is ook mogelijk om onze modellen vlot te vergelijken op basis van ‘typeprofielen’. De bedoeling is om de beleving van de klant maximaal te vereenvoudigen en hem toe te laten om het volledige proces online uit te voeren.”

 

Wat gebeurt er dan met de concessiehouders?

“Vandaag zoekt iedereen eerst naar informatie op het internet alvorens naar de dealer te gaan. De rol van de concessiehouder blijft belangrijk maar verandert. Zo kunnen de klanten bij de concessiehouder terecht om de wagens te ontdekken, te testen, om samen een offerte op te maken, voor de levering en voor alles wat naverkoop aangaat. Wat wij de klant vandaag willen bieden in de concessie, is een beleving. Die rol zullen onze concessiehouders gaan spelen. CUPRA werkt met 23 verkooppunten in België waar CUPRA-modellen te zien zijn, terwijl binnenkort in Brussel een City Garage opent. In elk van deze verkooppunten is een ‘CUPRA Master” aanwezig, een verkoper die een specifieke opleiding heeft gevolgd rond de producten van CUPRA en de bijzondere wensen en verwachtingen van de klanten van het merk. Voor de diensten na verkoop kunnen 60 SEAT-naverkooppunten interventies uitvoeren op onze modellen.”

Damien Malvetti

Damien Malvetti, redacteur van dit artikel

Damien Malvetti is opgeleid als journalist en gepassioneerd door wagens, technologie en mobiliteit. Hij is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van link2fleet en beschikt over een uitgebreide kennis van de fleet-sector en elektrische mobiliteit.
Dit artikel gaat over: Invoerders & Constructeurs , Voertuigen
Gelinkte experten :

Gelijkaardige artikels