Een tiental dagen lang worden zo’n 900 bezoekers verwacht in het SILO-gebouw in Brussel, dat voor de gelegenheid is omgetoverd tot een soort mobiliteitssalon. Net zoals 2 jaar geleden in Kortenberg stelt de groep D’Ieteren er al zijn mobiliteitsoplossingen tentoon en nodigt het zijn concessiehouders en B2B-klanten uit om ze te komen ontdekken.
Zeven van de belangrijkste automerken van de groep (Volkswagen, Porsche, Skoda, Cupra, Audi, Microlino en Volkswagen Commercial Vehicles) zijn aanwezig, met emblematische modellen uit hun gamma voor B2B-klanten op stands die bijna doen denken aan het Autosalon van Brussel. Een aantal exclusieve voertuigen wordt ook voor het eerst voorgesteld. Op de stand van Skoda staan de Superb Combi en de nieuwe facelift van de Kodiaq, terwijl Volkswagen de ID.7 Tourer en de nieuwe Tiguan toont, naast het concept voor de toekomstige ID.2all. Op de Cupra-stand is de Tavascan voor het eerst in ons land te zien. Tot slot kunnen bezoekers bij Audi kennismaken met de Q6 e-tron concept, een voorbode van de toekomstige Q6 e-tron.
Een ruimte gewijd aan mobiliteit
Naast deze grote ‘auto’-hal wacht een tweede ruimte op bezoekers die geïnteresseerd zijn in alternatieve mobiliteitsoplossingen. Lucien, de keten van fietsenwinkels van de groep, Joule, de B2B-leverancier van fietsen, en EDI, gespecialiseerd in oplaadinfrastructuur en fotovoltaïsche installaties, zullen er hun producten en diensten voorstellen.
“Met dit evenement willen we onze klanten tonen dat we niet langer alleen maar een invoerder van voertuigen zijn, zoals dat al jaren het geval is,” legt Jean-Marc Ponteville, Head of Press & Public Relations bij D’Ieteren Automotive, uit. “‘Vandaag zijn we een mobiliteitsgroep die zijn klanten een hele reeks complementaire oplossingen voor de auto aanbiedt, terwijl de autoactiviteit behouden blijft. We zijn de eerste Belgische invoerder die deze overstap heeft gemaakt. Op dit moment vertegenwoordigen de alternatieve mobiliteitsactiviteiten 10% van onze verkoop, maar we streven naar 30% tegen 2030.”
Tentoonstelling, netwerken en proefritten
Gedurende 10 dagen kunnen de uitgenodigde klanten deze activiteiten ontdekken, praten met vertegenwoordigers van de verschillende vertegenwoordigde merken en ook deelnemen aan testritten, zowel in voertuigen op een afgebakend parcours in de omgeving van SILO als op twee wielen op een speciaal parcours in het gebouw.