In het eerste semester van 2020 tekende DS Automobiles een gemiddelde CO2-uitstoot op van 79,9 g/km voor zijn hele gamma. Dankzij die prestatie kan het Franse merk zich qua uitstoot positioneren op de eerste plaats onder de premiummerken met meerdere energiebronnen. Het heeft daarbij een verbluffende voorsprong, want geen enkele rivaal geraakt onder de grens van de 110 g/km.
DS dankt dit record aan een strategie die sterk is gestoeld op elektrificatie. Sinds zijn lancering in 2015 hebben al zijn modellen een geëlektrificeerde variant. Dat is het geval voor de DS 7 CROSSBACK en DS 3 CROSSBACK met hun E-TENSE-versies, die respectievelijk plug-inhybride en volledig elektrisch zijn. De eerste levert trouwens de beste prestatie in het B2B-segment met een stijging van het marktaandeel, in de eerste plaats dankzij de 4×4-versie van 300 pk, maar ook de 2×4-variant met 225 pk. De DS 7 CROSSBACK E-TENSE heeft dan ook talrijke troeven om fleetklanten te verleiden, te beginnen bij zijn uitzonderlijk lage CO2-uitstoot van 34 g/km, zijn spitstechnologie en zijn design, dat tegelijk avant-garde en premium is.
Met zijn puur elektrische aandrijflijn die hem een uitstoot van 0 g/km geeft doet de DS 3 CROSSBACK E-TENSE even goed (100 procent fiscaal aftrekbaar). Fleetmanagers die deze modellen in hun carpolicy integreren verzekeren zich van een mooie verlaging van de gemiddelde CO2-uitstoot van hun wagenpark, maar ook van forse besparingen op fiscaal vlak voor zowel het bedrijf als de werknemer. En dat alles terwijl medewerkers met een premium wagen kunnen rijden.
2 nieuwe E-TENSE-modellen op komst
DS Automobiles is niet van plan om op zijn lauweren te gaan rusten. De gloednieuwe topberline DS 9 is enkel verkrijgbaar met plug-inhybride E-TENSE-motorversies terwijl de toekomstige DS 4 gebaseerd is op het nieuwe platform EMP2, dat is bedacht om plaats te bieden aan een plug-inhybride aandrijflijn van een nieuwe generatie.
Dat het merk DS erin slaagt om wagens te produceren waarvan de elektrische technologie zo op zijn tijd vooruit is, is ook te danken aan de knowhow die het heeft opgedaan bij zijn deelname aan het Formule E-kampioenschap voor puur elektrische racewagens. Het team DS Techeetah is al voor het tweede jaar op rijkampioen van het Formule E, de raceklasse gewijd aan puur elektrische eenzitters.