1.000 m2 showroom gericht op ecologie en het creëren van banen
Er is bijna 1,5 miljoen euro geïnvesteerd in deze nieuwe, volledig milieuvriendelijke showroom. Hij is uitgerust met 200 zonnepanelen die de warmtepompen van stroom voorzien en zo een bijna autonome energievoorziening garanderen, en 4 elektrische oplaadpunten van 120 kilowatt. Bovendien zal de ontwikkeling van CUPRA uiteindelijk 5 tot 10 banen opleveren in de regio.
Een engagement voor duurzaamheid en ecologie
Deze investering maakt deel uit van de algemene strategie van de familie Gagliardi om haar aanbod uit te breiden en de nieuwe uitdagingen van de automobielsector aan te gaan. Met deze nieuwe showroom zet het bedrijf zijn streven naar ecologische en schone gebouwen voort. Het volgende geplande project is dat van Volkswagen, gelegen in de buurt van ŠKODA en CUPRA. Deze inspanningen maken deel uit van de strategie van D’Ieteren om zijn CO2-uitstoot tegen 2025 met 50% te verminderen en uiteindelijk koolstofneutraal te worden.
Opendeurdag op zaterdag 25 november
De nieuwe showroom opent zijn deuren voor gezinnen op zaterdag 25 november van 10u tot 18u. Dit is een unieke gelegenheid om de nieuwe ŠKODA- en CUPRA-modellen te ontdekken in aanwezigheid van het Spirou de Charleroi basketbalteam. Er is volop animatie voor jong en oud, zoals schminken, een ballonfigurator en een wafel-, popcorn- en suikerspinstand.
Centre Automobile in cijfers
– 6 concessiehouders in Henegouwen: Gosselies, Thuin, Mont-sur-Marchienne, Marcinelle en La Louvière
– 6 automerken: Volkswagen, Audi, Škoda, SEAT, CUPRA en Volkswagen Bedrijfswagens
– Twee labels voor tweedehandsvoertuigen: Audi Approved + en My Way
– 110 miljoen euro omzet
– 150 werknemers