“Vergeleken met andere sectoren loopt de auto-industrie achter op het gebied van klantervaring. Traditionele benaderingen voldoen niet meer aan de verwachtingen van de klant en vinden geen weerklank meer bij de jongere generatie. Het optimaliseren van commerciële processen op basis van de werkelijke verwachtingen van de consument staat centraal in onze activiteiten”, aldus Eurofleet. “Wij adviseren en ondersteunen de belangrijkste spelers op de markt – autoconstructeurs, nationale verkoopbedrijven, retailgroepen en verhuurbedrijven – bij hun transformatie.”
Dankzij de integratie van internationale experts kan Eurofleet Consult zijn dienstenaanbod uitbreiden, dat nu de volgende gebieden omvat: product, productlancering, systemen, key account management, processen voor de verkoop van nieuwe en gebruikte voertuigen, verkoop van nieuwe en gebruikte BEV’s, aftersalesconsultancy, digitalisering, connected services, restwaardebeheer, agentschapsmodel, full lifecycle management en regelgeving.
Guido Savi, Business Development Director en Head of New Concepts bij EuroFleet Consult, licht toe: “Onze kracht ligt in een gestructureerde, disruptieve en innovatieve benadering van de interactie met de klant, die diepgaande kennis combineert met gedragsaspecten. Onze oplossingen plaatsen mensen in het middelpunt van het proces en moedigen effectieve gedragsverandering aan.”