Gepubliceerd op 12 January 2021 om 11h04
Door Damien Malvetti
Gelinkte experten :

Fleetnieuws VMS 2021 – De Citroën C5 Aircross langs binnen (fiscaliteit) en langs buiten (rijverslag)

Citroën heeft van de C5 Aircross de comfortabelste auto in zijn klasse willen maken. Dat leverde een aangename SUV op, die vooral in de smaak zal vallen bij gezinnen door zijn speelse stijl, zijn functionele kantje en zijn zachtheid.

|||
||| © |||

Langs buiten (rijverslag)

De in 2018 gelanceerde C5 Aircross pakt uit met onderscheidende looks en trakteert zijn bestuurder op de hoge zithouding die het SUV-cliënteel zo apprecieert. Achter het originele stuur hebben de klassieke wijzerplaten plaatsgemaakt voor een digitaal scherm, waarop je ook de navigatiekaart groot kunt laten weergeven. En de voorstoelen van de C5 Aircross kunnen allebei voorzien worden van een massagefunctie. De afwerking van het geheel is goed. Deze SUV blijft altijd een vijfzitter. Achterin vind je drie evenwaardige stoelen, die afzonderlijk verstelbaar en verschuifbaar zijn, zoals in een eenvolumer. De koffer is sowieso erg ruim. Standaard of optioneel is een gemotoriseerde achterklep verkrijgbaar die opengaat met een voetbeweging onder de bumper. Een prettige optie is het panoramische open dak.

Voor de aandrijving hebben klanten de keuze uit twee turbobenzinemotoren (1.2 van 131 pk en 1.6 van 181 pk) en evenveel diesels (1.5 van 131 pk en 2.0 van 177 pk). Daarnaast is er ook een fiscaal aantrekkelijke plug-inhybride, met een systeemvermogen van 225 pk en een elektrisch rijbereik van 55 kilometer volgens de WLTP-normcyclus. Onderweg maakt de C5 Aircross vooral indruk door zijn comfort: zijn schokdempers met hydraulische aanslagpunten geven deze Fransman een wegcontact dat qua zachtheid zijn gelijke niet vindt in dit segment. Dat betekent meteen ook dat sportieve bestuurders hier niets verloren hebben.

 

In samenwerking met ALD Automotive en Eurofleet Consult

Een offerte van ALD Automotive? Klik hier.

Meer info over Eurofleet Consult ? Klik hier.

 

Langs binnen (fiscaliteit)

  • Bestuurdersprofiel: Werknemer
  • Btw tarief: 21%
  • Niet verrekenbare btw: 65%
  • Tarief vennootschapsbelasting: 25%
  • Tarief personenbelasting: 53%
  • CO2 bijdrage: Ja
  • Voordeel alle aard: Ja
  • Datum inschrijving: 05/01/2021
  • Looptijd contract: 48 maanden
  • km/jaar: 25 000 km
  • Aanschafmethode: Operationele leasing
  • Regio van inschrijving: Brussel
  • Rijstijl: eco
  • Brandstofkaart: Ja

 

De TCO-berekening was mogelijk dankzij maandelijkse huurprijzen berekend door ALD Automotive en de Car Cost Advisor-tool ontwikkeld door Eurofleet Consult.

Car Cost Advisor: een webapplicatie die, rekening houdend met de autofiscaliteit, u zal toelaten om in een paar klikken, objectief en volgens uw behoeften, de juiste aandrijflijn te kiezen met opgave van de totale gebruikskosten (TCO).

 

*Over de Belasting op Inverkeerstelling en de Jaarlijkse verkeersbelasting: inschrijving als leasewagen = Brusselse regels, dus enkel op basis van het vermogen in kilowatt en het fiscale vermogen. Omdat deze modellen nagenoeg altijd krachtiger zijn dan hun evenknie met een verbrandingsmotor zijn ze op dit specifieke vlak van de fiscaliteit in het nadeel. Voor Vlaamse klanten is het aangeraden om in te schrijven in Vlaanderen, want de regels zijn daar veel interessanter voor dit type voertuigen.

 

Opties en accessoires:

  • /

 

*Bijschrift

  1. 21% btw Incl.
  2. Basis offerte ALD – 65% niet verrek. btw incl. Vraag een offerte aan ALD Automotive
  3. BIV en JVB zijn al inbegrepen in het voertuigbudget
  4. Het bedrag aan rente dat voor 100% aftrekbaar is, wordt geschat op 10% van de leaseprijs van het voertuig
  5. Belastingtarief verworpen uitgaven = 40%

 

Fotogalerij

Damien Malvetti

Damien Malvetti, redacteur van dit artikel

Damien Malvetti is opgeleid als journalist en gepassioneerd door wagens, technologie en mobiliteit. Hij is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van link2fleet en beschikt over een uitgebreide kennis van de fleet-sector en elektrische mobiliteit.
Dit artikel gaat over: Geen onderdeel van een categorie
Gelinkte experten :

Gelijkaardige artikels