Gepubliceerd op 12 January 2021 om 07h03
Door Damien Malvetti

Fleetnieuws VMS 2021 – De Ford Kuga langs binnen (fiscaliteit) en langs buiten (rijverslag)

De Ford Kuga loochent zijn Focus-DNA niet: de SUV neemt er alle troeven van over, te beginnen bij een efficiënt onderstel dat flink wat rijplezier garandeert. Daarnaast kan de Kuga rekenen op een ruim en moduleerbaar interieur, en op een uitgebreid gamma waarin alle gradaties van elektrificering vertegenwoordigd zijn. Bovendien zijn de prijzen best scherp.

||||||
|||||| © ||||||

Langs buiten (rijverslag)

De derde generatie van de Ford Kuga beleefde zijn debuut begin 2020. Binnenin is het dashboard bijna een blauwdruk van dat in de Focus, waarmee deze Kuga technisch sterk verwant is – met dat verschil natuurlijk dat je hier een stuk hoger zit. In plaats van analoge tellers zijn digitale instrumenten verkrijgbaar, en ook een hypermodern geconnecteerd multimediasysteem behoort tot de mogelijkheden. Hoewel de kwaliteitsindruk van het Focus-dashboard voor dit duurdere segment wat ondermaats is, gooit de Kuga wel hoge ogen met zijn ergonomie: in tegenstelling tot heel wat concurrenten beschikt hij wél nog over klassieke bedieningsknoppen. De achterste zitplaatsen zijn bijzonder ruim, en daarbovenop is de achterbank ook nog eens verschuifbaar.

Op zijn Focus-onderstel rijdt deze Kuga dynamisch en tegelijk comfortabel. Het motorenpalet is erg uitgebreid, met naast klassieke benzines en diesels (120 tot 190 pk) ook nog hybrides in alle gradaties. Boven de mildhybride versie van de 2.0-diesel van 150 pk vinden we de 2.5 HEV, een zelfladende full hybrid die in totaal 201 pk sterk is en ook zuiver elektrisch kan rijden. Dat is nog meer het geval in de PHEV, waarmee je met een volle batterij van 14,4 kWh een kleine 50 kilometer ver komt op elektrokracht.

 

In samenwerking met ALD Automotive en Eurofleet Consult

Een offerte van ALD Automotive? Klik hier.

Meer info over Eurofleet Consult ? Klik hier.

 

Langs binnen (fiscaliteit)

  • Bestuurdersprofiel: Werknemer
  • Btw tarief: 21%
  • Niet verrekenbare btw: 65%
  • Tarief vennootschapsbelasting: 25%
  • Tarief personenbelasting: 53%
  • CO2 bijdrage: Ja
  • Voordeel alle aard: Ja
  • Datum inschrijving: 05/01/2021
  • Looptijd contract: 48 maanden
  • km/jaar: 25 000 km
  • Aanschafmethode: Operationele leasing
  • Regio van inschrijving: Brussel
  • Rijstijl: eco
  • Brandstofkaart: Ja

 

 

*Over de Belasting op Inverkeerstelling en de Jaarlijkse verkeersbelasting: inschrijving als leasewagen = Brusselse regels, dus enkel op basis van het vermogen in kilowatt en het fiscale vermogen. Omdat deze modellen nagenoeg altijd krachtiger zijn dan hun evenknie met een verbrandingsmotor zijn ze op dit specifieke vlak van de fiscaliteit in het nadeel. Voor Vlaamse klanten is het aangeraden om in te schrijven in Vlaanderen, want de regels zijn daar veel interessanter voor dit type voertuigen.

 

Opties en accessoires:

  • Metaalkleur

 

*Bijschrift

  1. 21% btw Incl.
  2. Basis offerte ALD – 65% niet verrek. btw incl. Vraag een offerte aan ALD Automotive
  3. BIV en JVB zijn al inbegrepen in het voertuigbudget
  4. Het bedrag aan rente dat voor 100% aftrekbaar is, wordt geschat op 10% van de leaseprijs van het voertuig
  5. Belastingtarief verworpen uitgaven = 40%

 

Fotogalerij

Damien Malvetti

Damien Malvetti, redacteur van dit artikel

Damien Malvetti is opgeleid als journalist en gepassioneerd door wagens, technologie en mobiliteit. Hij is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van link2fleet en beschikt over een uitgebreide kennis van de fleet-sector en elektrische mobiliteit.
Dit artikel gaat over: Geen onderdeel van een categorie

Gelijkaardige artikels