Gepubliceerd op 15 January 2021 om 15h17
Door Damien Malvetti

Fleetnieuws VMS 2021 – De Volvo V60 langs binnen (fiscaliteit) en langs buiten (rijverslag)

Het is goed toeven in de V60, die de traditie van de Volvo-breaks in ere houdt. Deze Zweed is niet alleen ruim en functioneel, maar hij rijdt ook goed, zonder het comfort in het gedrang te brengen. En vergeleken met de Duitse concurrentie kan hij ook nog eens rekenen op een gunstiger verhouding prijs-uitrusting.

|
| © |

Langs buiten (rijverslag)

De huidige V60, die gelanceerd werd in 2018, is nog altijd geen grootverhuizer, maar met een kofferinhoud van 529 liter onder het bagagescherm doet hij toch al beter dan zijn premiumrivalen. In het moderne en strakke interieur is het aangenaam toeven. De middenconsole wordt gedomineerd door het multimediasysteem met 9 duim groot verticaal scherm, dat we kennen uit andere Volvo’s. Achterin kan de V60 qua plaatsaanbod wedijveren met de beste leerlingen van de klas, hoewel een vijfde passagier nog altijd opgescheept zit met een smalle middelste zitplaats.

De V60 deelt zijn motoren met de S60, maar in tegenstelling tot die vierdeurs biedt hij ook nog altijd een dieselmotor aan. Alle krachtbronnen zijn voorzien van mildhybride ondersteuning. Er zijn ook plug-inhybride varianten, met vermogens van 340 tot 390 pk en een reëel elektrisch rijbereik van een dikke 40 kilometer. Goed nieuws is dat de batterij van 11,6 kWh niet aan de laadruimte vreet. Daarnaast is er ook een verhoogde Cross Country-versie, die altijd voorzien is van vierwielaandrijving. Welke versie je ook kiest, de V60 paart een aangenaam dynamisch karakter aan een geslaagd comfort – nog meer met zijn basisonderstel dan met de optionele gestuurde schokdemping.

 

Langs binnen (fiscaliteit)

Ontdek de fiscaliteit van dit model via de berekeningsmodule van OTOTO.

Volg gewoon deze link. Daar geeft u het gewest en de postcode in waar uw voertuig wordt ingeschreven om een volledige fiscale fiche te bekomen.

Fotogalerij

Damien Malvetti

Damien Malvetti, redacteur van dit artikel

Damien Malvetti is opgeleid als journalist en gepassioneerd door wagens, technologie en mobiliteit. Hij is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van link2fleet en beschikt over een uitgebreide kennis van de fleet-sector en elektrische mobiliteit.
Dit artikel gaat over: Geen onderdeel van een categorie

Gelijkaardige artikels