Het jaar 2021 begint op een vreemde manier. Op het moment dat u dit leest moesten alle spelers in de autosector en hun professionele en particuliere klanten ondergedompeld zijn in de bruisende magie van de Brussels Motor Show. Als gevolg van de pandemie blijven de gangen van de Heizel echter bedroevend leeg in deze maand januari.
Dat wil echter niet zeggen dat er geen actie wordt ondernomen achter de schermen van de hoofdkwartieren van de autoconstructeurs. Na een jaar 2020 gekenmerkt door een daling in de verkoopcijfers met zo’n 25 procent rekenen alle leveranciers op een forse heropleving in 2021. Op de achtergrond leeft de CAFE-wetgeving (Corporate Average Fuel Economy), die constructeurs een grens oplegt in de gemiddelde CO2-uitstoot, en 2021 wordt duidelijk het jaar van de elektrificatie. Alle bedrijfsvloten lijken zich erop voor te bereiden.
link2fleet heeft de verschillende fleetmanagers geïnterviewd om te weten te komen hoe de merken in 2021 hun professionele klanten tegemoet treden.
2021 wordt voor Jaguar Land Rover Fleet & Business het jaar van de PHEV. Binnen het gamma zijn er ‘echte’ hybride versies van de meeste fleetmodellen : E-Pace en F-Pace aan Jaguar kant, Discovery Sport, Evoque en Velar aan de kant van Land / Range Rover.
Daarnaast hebben we twee volledig nieuwe projecten. Het eerste is de uitrol van zogenaamde “Affinity” of “Partnership” programma’s waarbij we een speciaal aanbod doen naar specifieke beroepsgroepen. KMO’s en zelfstandigen zijn voor Jaguar Land Rover een bijzonder belangrijke en trouwe doelgroep.
Het tweede is een oplossing voor tijdelijke mobiliteitsproblemen waarbij Jaguar en Land Rover modellen kunnen ingehuurd worden voor kortere periodes. En tot slot willen we ook meer aandacht vestigen op de LCV versies van de Defender en Discovery. Kortom : 2021 wordt een (opnieuw) een boeiend jaar!
Ontdek de fiscaliteit 2021 van alle fleetmodellen van Jaguar en Land / Range Rover