Gepubliceerd op 22 January 2021 om 09h38
Door Damien Malvetti
Gelinkte experten :

Fleetstrategie 2021 – Mazda (Frédéric Spaenjers): “Mazda stap voor stap zijn multi-solution benadering uit”

Het jaar 2021 begint op een vreemde manier. Op het moment dat u dit leest moesten alle spelers in de autosector en hun professionele en particuliere klanten ondergedompeld zijn in de bruisende magie van de Brussels Motor Show. Als gevolg van de pandemie blijven de gangen van de Heizel echter bedroevend leeg in deze maand januari.
Dat wil echter niet zeggen dat er geen actie wordt ondernomen achter de schermen van de hoofdkwartieren van de autoconstructeurs. Na een jaar 2020 gekenmerkt door een daling in de verkoopcijfers met zo’n 25 procent rekenen alle leveranciers op een forse heropleving in 2021. Op de achtergrond leeft de CAFE-wetgeving (Corporate Average Fuel Economy), die constructeurs een grens oplegt in de gemiddelde CO2-uitstoot, en 2021 wordt duidelijk het jaar van de elektrificatie. Alle bedrijfsvloten lijken zich erop voor te bereiden.
link2fleet heeft de verschillende fleetmanagers geïnterviewd om te weten te komen hoe de merken in 2021 hun professionele klanten tegemoet treden.

Momenteel bieden we enkel nog dieselmotoren aan in onze Mazda CX-5. Onze compactere voertuigen zoals de Mazda2, Mazda CX-3, Mazda3 en CX-30 bieden we aan met benzinemotoren, waarbij de e-SKYACTIV G en e-SKYACTIV X voorzien zijn van mild hybrid-technologie.
Onze e-SKYACTIV X is overigens een revolutionaire verbrandingsmotor, die principes van de benzine- en dieselmotor combineert met een zeer laag verbruik en weinig CO2-uitstoot tot gevolg, maar zonder daarbij in te boeten aan pit.
Sedert enkele maanden kunnen wij ook een full electric Mazda aanbieden, onze MX-30.
En zo bouwt Mazda stap voor stap zijn multi-solution benadering uit.


Ontdek de fiscaliteit 2021 van alle fleetmodellen van Mazda

Damien Malvetti

Damien Malvetti, redacteur van dit artikel

Damien Malvetti is opgeleid als journalist en gepassioneerd door wagens, technologie en mobiliteit. Hij is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van link2fleet en beschikt over een uitgebreide kennis van de fleet-sector en elektrische mobiliteit.
Dit artikel gaat over: Invoerders & Constructeurs , Voertuigen
Gelinkte experten :

Gelijkaardige artikels