Tijdens een persvoorstelling midden december bevestigde Peter Bertin, Managing Director van Ford Belux, de nieuwe strategische richting van het merk. “De nieuwste producten, zoals de Explorer, hebben al laten zien dat Ford zijn positionering als Amerikaans merk gaat versterken. Dit zal uiteraard tot uiting komen in het design, maar ook in het rijgedrag van onze voertuigen”.
Deze positionering zal Ford er niet van weerhouden om de Europese richtlijnen op het gebied van vervuilende uitstoot te volgen en tegen 2030 een 100% elektrisch merk te zijn. “Tegen die tijd zullen alle nieuwe personenwagens die op de Europese markt worden gelanceerd BEV’s zijn, terwijl het gamma lichte bedrijfsvoertuigen dezelfde trend zal volgen in 2035, het jaar waarin we ons ook tot doel hebben gesteld om een CO2-neutrale groep te worden”.
Ford heeft ook voor het negende achtereenvolgende jaar de titel van leidend merk in het segment van lichte bedrijfswagens van meer dan 2 ton in Europa in de wacht gesleept.
Nieuwe producten
2024 zal vol staan met nieuwe producten voor Ford. Naast de Explorer, die officieel op de markt zal worden gebracht, zal een nieuwe PUMA zijn opwachting maken en deze zal nu ook beschikbaar zijn in een BEV-versie.
Er zal een nieuwe Kuga worden voorgesteld, terwijl de Mustang Mach-E een supercharged Rally BEV-versie aan zijn assortiment zal toevoegen en een volledig nieuw BEV sports crossover-model het gamma zal vervolledigen.
De nieuwe Ford Tourneo Courier, waarvan onlangs enkele details werden vrijgegeven en die u kunt bekijken in onze gedetailleerde testrit in januari, zal beschikbaar zijn met verbrandingsmotoren en in een 100% elektrische versie, net als de Tourneo Custom utility-variant, die ook beschikbaar zal zijn in een PHEV-versie.
In de bedrijfswagensector zal de nieuwe Transit Custom PHEV- en BEV-versies aan zijn gamma toevoegen en de Ranger zal een PHEV-versie omvatten.