Gepubliceerd op 13 February 2024 om 08h45
Door Damien Malvetti

Ford Kuga 2024: de plug-inhybride die even zuinig is als een full hybrid, zelfs met een lege batterij

4 jaar na zijn lancering scherpt de bestverkochte plug-inhybride SUV van Europa zijn kwaliteiten aan. En dat op alle vlakken: een ruimer interieur, meer technologie en vooral vernieuwde motoren maken de Ford Kuga nog aantrekkelijker voor fleetklanten.

|||||
||||| © |||||

Terwijl zeer binnenkort de volledig elektrische Explorer zijn opwachting maakt, blijft de nieuwe Kuga trouw aan zijn hybride aandrijflijnen. Naast een benzineversie is hij verkrijgbaar als full hybrid met twee- of vierwielaandrijving die beschikt over een vermogen van respectievelijk 180 en 183 pk en in stadsverkeer 64% van de tijd 100% elektrisch kan rijden.

De plug-inhybrideversie biedt een actieradius tot 69 km in zero emission-modus en is nog efficiënter, dankzij een extreem lage CO2-uitstoot  van 20 g/km en een gemiddeld brandstofverbruik van 0,9 l/100 km. Goed nieuws voor de TCO!

 

Nieuw gezicht

Qua styling wordt de nieuwe Kuga gekenmerkt door  een volledig vernieuwde voorpartij, met een hertekende bumper en een nieuwe achthoekige grille waarin het Ford-logo nu geïntegreerd is, en daarboven een ledstrip die de nieuwe koplampen met elkaar verbindt.

Achteraan zie we een nieuwe lichtsignatuur en een lichtjes aangepaste bumper.

Ford breidde het gamma uit met een Active-versie, die er wat stoerder uitziet, met name dankzij specifieke bumpers en een verhoogde bodemvrijheid die maakt dat hij alle soorten terrein aankan.

Meer ruimte achterin

Terwijl de lengte en hoogte ongewijzigd blijven, is de nieuwe Kuga wel 10 cm breder, om meer ruimte voor de inzittenden te bieden. In het interieur staan comfort en praktische aspecten centraal, met een achterbank die over 15 cm kan worden verschoven om ofwel de beenruimte te optimaliseren, ofwel de bagageruimte met 140 liter te vergroten, tot 536 liter, met andere woorden 50 liter meer dan de vorige generatie.

Het dashboard werd vernieuwd, met een centraal aanraakscherm van 13,2 duim, naast het digitale instrumentenpaneel van 12,3 duim. Dit nieuwe scherm bevat het SYNC 4-infotainmentsysteem met 5G-verbinding, dat draadloos compatibel is met Apple CarPlay en Android Auto.

De nieuwe Kuga biedt een hele reeks rijhulp- en assistentiesystemen, waaronder een spoorassistent, een Adaptive Cruise Control van de nieuwste generatie die automatisch remt in bochten, op kruispunten en in files, evenals een 360-gradencamera.

De nieuwe Kuga kan vanaf nu worden besteld.

Ontdek hem hier

Damien Malvetti

Damien Malvetti, redacteur van dit artikel

Damien Malvetti is opgeleid als journalist en gepassioneerd door wagens, technologie en mobiliteit. Hij is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van link2fleet en beschikt over een uitgebreide kennis van de fleet-sector en elektrische mobiliteit.
Dit artikel gaat over: Invoerders & Constructeurs , Voertuigen

Gelijkaardige artikels