Het Europese ondersteuningsnetwerk van Ford omvat 800 Transit Centre-werkplaatsen – het grootste specifieke bedrijfsvoertuigennet dat er bestaat. Zij kunnen rekenen op een uitgebreide support vanuit Ford Pro™, onder de vorm van training, een competente backoffice en een heel team aan experts op het vlak van financiering, laden, telematica, ombouw, enzovoort.
Samen bieden zij een ongeëvenaard servicepakket aan dat de klant helpt om zijn voertuigen maximaal te laten renderen door tijdverlies te elimineren.
Zo is er de Mobile Service: mobiele garages die onderhoud leveren op een tijdstip en locatie naar keuze. De bestelwagens van de Mobile Service kunnen 70% van de onderhouds- en herstellingswerken uitvoeren, ook aan voertuigen van andere merken, wat het gebruiksgemak en de productiviteit maximaliseert, de stilstandtijd inkort en kosten om de voertuigen naar de werkplaats te brengen uitspaart.
FordLiive: proactieve uptime-optimalisatie
Ook FORDLiive van Ford Pro™ Service belooft een waar keerpunt te worden op het vlak van productiviteit. Om te beginnen stuurt FORDLiive de klant rechtstreeks waarschuwingen voor een mogelijk technisch aandachtspunt in het voertuig. Bovendien stelt het de werkplaatsen van de Transit Centres in staat om de voertuiggegevens te gebruiken om de doorlooptijden te verkorten dankzij een snellere diagnose, proactieve onderdelenbestellingen en planningsondersteuning om de beschikbaarheid in de werkplaats te verhogen.
Sinds het in maart 2021 werd gelanceerd, heeft FORDLiive in heel Europa bijna 125.000 dagen extra uptime opgeleverd. Volgens analyses van Ford Pro™ kan FORDLiive de downtime met maar liefst 60% verminderen. En tijd is nog steeds geld.