link2fleet: Dag Bas, hoe kan DKV Mobility bedrijven helpen met de ondersteuning van elektrische mobiliteit?
Bas Bullens: “Ten eerste is er de laad- en tankkaartoplossing. Deze @road-oplossing laat werknemers toe nagenoeg overal in Europa te laden en te tanken. Onder @work verstaan we alles wat valt onder de laadinfrastructuur bij bedrijven. Onder onze derde pijler, @home, zijn al onze activiteiten geplaatst voor de zakelijke laadinfrastructuur bij mensen thuis, inclusief de verrekening van kWh via de DKV +Charge CARD.”
l2f: Hoe gaat het in zijn werk als een werknemer thuis oplaadt? Wordt die dan vergoed voor de gebruikte elektriciteit?
B.B.: “Werknemers gebruiken een DKV-kaart op hun eigen thuislaadpunt. De bedrijven worden belast voor de thuislaadtransacties via de normale factuur. De medewerker krijgt voor zijn stroomgebruik thuis de onkosten vergoed, waarbij de werkgever het kWh-tarief kan bepalen voor de werknemer.
l2f: Hoe groot is het publieke netwerk in België en in Europa? Zijn alle laadpalen toegankelijk of maar een beperkt aantal?
B.B.: “DKV heeft een toonaangevend netwerk in de EU en in België. Er zijn meer dan 200.000 laadpunten toegankelijk, waarvan 10.000 in België. De dekkingsgraad in België is zelfs meer dan 90%! Voor het tanken van brandstof hebben onze klanten toegang tot maar liefst 2.500 tankstations, waarbij ook zeer concurrerende tarieven op de brandstof gelden. Deze ruime dekking van laadpunten en -stations is uniek in de markt.”
l2f: Wat is het voordeel om samen te werken met DKV Mobility in vergelijking met concurrenten in de sector?
B.B.: “Financieel gezien bieden we heel scherpe tarieven voor zowel e-Mobility als voor brandstoffen. Op administratief vlak is het aantrekkelijk voor fleet managers, wiens last tot een minimum beperkt wordt, want alle onkosten komen op één overzichtelijke factuur. Daarnaast is er ook het gemak voor de berijder die alle info op één app terugvindt.
l2f: Hoe ziet DKV Mobility de toekomst tegemoet? Wat zijn de ambities van DKV Mobility?
B.B.: “We staan voor ‘lead in green’ en helpen klanten bij het terugdringen van hun CO2-uitstoot. Dit kan onder meer door de digitalisering van diensten, telematica en slimme rapportage om kosten en CO2-uitstoot te reduceren. Vandaar ook onze slogan: “You drive, we care.”
Wens je meer te weten over DKV Mobility en vooral eMobility? Contacteer Bas Bullens via Bas.Bullens@dkv-mobility.com of via telefoon op +31 (0)6 209 86 152.