De Kona heeft zijn debuut gemaakt in een 100% elektrische versie, maar een volledig hybride versie en verbrandingsmotoren zijn ook beschikbaar.
De Kona EV van de tweede generatie neemt de nieuwe stijlkenmerken van Hyundai over en accentueert de futuristische look van de eerste generatie. Zijn voorkant heeft bijvoorbeeld een LED-lichtlijn, vergelijkbaar met die van de Staria. Zijn flanken worden gekenmerkt door bredere wielkasten, terwijl aan de achterzijde de taille zeer hoog oploopt en slechts een kleine raamopening biedt.
Vanbinnen zijn er veel elementen van het door de Ioniq 6 ingevoerde dashboard, met name het panoramische 12,3″ centrale scherm dat zich uitstrekt vanuit het instrumentenpaneel.
De nieuwe Kona is groter geworden om zich beter te positioneren in het gamma tussen de kleine Bayon en de Tucson, en simpelweg om meer binnenruimte te bieden. De EV-variant meet 4.355 mm, 175 mm korter dan zijn voorganger. Daardoor heeft hij een 60 mm langere wielbasis, een 25 mm grotere breedte en een 20 mm grotere hoogte. De bagageruimte heeft een laadvolume van 466 liter.
Tot 490 km
De EV-versie heeft een bereik van 490 km (WLTP) en is uitgerust met een intelligent energieregeneratiesysteem. De auto kan worden bestuurd met slechts één pedaal (i-Pedal) en is uitgerust met de nieuwste rijhulptechnologieën en met de uitrusting die nodig is om autonoom rijden op niveau 2 mogelijk te maken.
Er zijn ook een Standard Range-versie met een 48,8 kWh batterij en een Long Range-versie met een 65,4 kWh batterij beschikbaar, beide alleen met tweewielaandrijving, met een vermogen van respectievelijk 114,6 kW en 160 kW.
De hybride en verbrandingsversies zijn vanaf deze zomer leverbaar, terwijl de elektrische versie in de herfst komt. Verbrandingsversies beginnen rond de 28.000 euro.