Met deze aanpak hoopt Jaguar een frisse start te maken en een nieuwe generatie te inspireren. Zoals Rawdon Glover, Managing Director van Jaguar, het verwoordt:
“Om zo’n wereldwijd bekend merk nieuw leven in te blazen, moesten we gedurfd zijn. Jaguar was altijd op zijn best wanneer het de conventies uitdaagde. Dat ethos is terug te zien in onze nieuwe merkidentiteit en zal de komende maanden verder worden onthuld. Dit is een complete reset. Jaguar is getransformeerd om zijn originaliteit te herwinnen en een nieuwe generatie te inspireren. Ik ben enthousiast dat de wereld Jaguar eindelijk in deze nieuwe vorm kan zien.”
Focus op lifestyle en innovatie
Een opvallend element van de nieuwe campagne is dat geen enkele wagen wordt getoond. In plaats daarvan kiest Jaguar ervoor om de merkwaarden en lifestyle centraal te stellen. Deze creatieve keuze sluit aan bij Jaguars ambitie om meer te zijn dan alleen een automerk en een emotionele connectie te maken met klanten. Dit weerspiegelt ook een bredere verschuiving in de markt, waarin luxe steeds meer wordt gekoppeld aan duurzaamheid en persoonlijke waarden.