Nieuwe graphics en rijkere inhoud zullen de gebruikers begeleiden bij het navigeren doorheen de nieuwe secties van de site, het ontdekken van informatie over het bedrijf en, vooral, de aankoopmogelijkheden die beschikbaar zijn op het platform voor elke klantdoelgroep.
Clickar.com stelt zakelijke klanten, autohandelaars, officiële dealers, gespecialiseerde multimerkhandelaars, leasemaatschappijen en financieringsmaatschappijen in staat om tweedehands- en demowagens te kopen en te verkopen via online veilingen, die gratis toegankelijk zijn via het internet.
Uiteraard kunnen zakelijke klanten hun biedingen steeds online volgen, ook via smartphone en tablet, met behulp van de Clickar-applicatie. Deze applicatie is beschikbaar op Google Play en in de Apple Store en stelt klanten in staat om eAuctions altijd en overal te volgen en er aan deel te nemen. Meer dan 14.000 operatoren hebben voor deze aankoopaanpak gekozen en nemen deel aan 90 maandelijkse veilingen om meer dan 2.200 voertuigen per maand te verkopen via het B2B-kanaal. Tot nu toe zijn er meer dan 300.000 voertuigen via dit kanaal verkocht.
Komst in België
Maar dat is nog niet alles. Het merk Clickar heeft zijn nationale grenzen overschreden en is vanaf september 2020 actief in Spanje. Vanaf oktober zal Clickar.biz/be eveneens operationeel zijn. Het internationaliseringsplan van Clickar voorziet een uitbreiding, in 2021 en ook naar de andere Europese markten waar Leasys momenteel actief is (Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Nederland, Polen). Het referentieplatform voor online verkoop – Clickar.com – zal in heel Europa hetzelfde zijn.
Momenteel is Clickar de leider op de markt van tweedehandsvoertuigen, met meer dan 600.000 verkochte voertuigen sinds de oprichting ervan, en is op weg om in de komende maanden één van de belangrijkste Europese operatoren te worden.